Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Sat 12 Jun 1999 - 16:26:07 MET DST

Witam

Mam 25 lat, jestem studentem piatego roku chemii na politechnice lodzkiej. Zajmuje sie chemia organiczna, a dokladniej pochodnymi aminokwasow i peptydow, ale staram sie zbytnio nie ograniczac.

Przypadkiem trafilem na wasza liste w internecie i przejrzalem archiwum z czerwca. Bardzo zainteresowala mnie dyskusja o nauce polskiej. Chcialbym dorzucic pare zdan. Uwazam, ze nalezy zmienic nie tylko finansowanie uczelni (o czym wiekszosc wypowiedzi), ale caly system. Chodzi mi glownie o selekcje kadry. Co z tego, ze na uczelni jest ktos kto rzeczywiscie chce cos badac, gdy przypada na niego trzech innych, i to nie rzadko profesorow, ktorzy nie napisali zadnej pracy naukowej od lat. Nie wydaje mi sie, ze dofinansowanie cos tu zmieni. Oni przyzwyczaili sie, ze maja cieple posadki, z ktorych nikt ich nie zwolni i nie prowadza zadnych publikowalnych badan. Niektorzy nawet zdazyli zapomniec podstwy. Slyszalem jak profesor na wykladzie mowi, ze benzen mozna zredukowac do cykloheksanu glinowodorkiem litu albo dziwi sie, ze eter jest stabilny w warunkach zasadowych. Takie fakty nie moga miec miejsca! I to trzeba naprawic najpierw a potem prosic o dodatacje. Pieniadze, ktore trafia do rak takich ludzi na pewno nie przyniosa korzysci nauce.

Mam pytanie natury technicznej: Czy korzystajac z listy dyskusyjnej uzywacie komend, ktore dostaje sie po wyslaniu HELP do listproc_at_man.lodz.pl?

Pozdrawiam

Witek

DO YOU YAHOO!?