Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 10 Jun 1999 - 16:20:17 MET DST

>et Cosmochimica Acta, redagowanego glownie przez Amerykanow. Praca w
>recenzji lezala ponad rok, po czym oczom naszym (prenumerujemy to
>czasopismo) ukazal sie artykul o podoebnej tematyce, tyle ze napisany
>przez Amerykanina, rzecz jasna w tym przypadku recenzja trwala o wiele
>krocej, po to, aby ukazal sie jako pierwszy w tymze czasopismie. Polscy
ba...
takie cos nie napawa optymizmem...
ja kiedys slyszalem (podkreslam iz mi to wpadlo do ucha, nie pamietam gdzie ani od kogo, po prostu zalega pamiec) iz jakis profesor redagujacy jakas tam gazete przeczytal artykul co mial byc wydrukowany, przetrzymal, zrobil podobne badania (wiedzial co robic, jesli w ogole robil... po co, przeciez juz wiedzial jak to ma wygladac, podstawil podobne dane ) i opublikowal... oczywiscie ta pierwsza publikacja juz byla nieco mniej warta... chociazby ze wzgledu na cytowania... Ludzie sa ludzmi i zawsze bedzie istanialo kumoterstwo... nawet wsrod profesorow...
mam nadzieje iz zadnego profesora nie obrazilem... nie to bylo celem mojego listu...

Lukasz Kuzma
Minister Spraw Zagranicznych KNSCh "ALLIN" Department of Chemistry
Wroclaw University of Technology