Autor: poli_merek (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 10:55:30 MET DST

>Podaje adres Encyklopedii Chemicznej Ullmanna on-line. Jest to jedna z
>najdokladniejszych (niemiecka) i najstarszych encyklopedii chemicznych
>(wszystko jest w jezyku angielskim).
>
>http://www.wiley-vch.de/contents/ullmann/ull_10033.html
>
>Ten adres bezposrednio prowadzi do spisu tresci dzialu: Aminy Alifatyczne.

Fakt - prowadzi - ale dalej nic z tego nie wynika, bo tam jest tylko spis tresci. Cala ta strona to wogole zdaje sie jest tylko reklamowka tejze encyklopedii, ktora trzeba sobie kupic na CD, albo jako zwykla encyklopedie papierowa. Po przeczytaniu w/c listu troszke mnie zdziwilo, ze wydawnictwo decyduje sie na umieszczenie kompletnego tekstu takiej obszernej encyklopedii zupelnie za darmo, ale oni naturalnie tego nie zrobili, bo kto by wtedy od nich chcial jeszcze te encyklopedie kupowac?

Ze swojej strony polecam:

http://www.chem.uic.edu/web1/OCOL-II/WIN/AMINE.HTM

nie ma tam oczywiscie kompletu informacji na temat amin, ale sa w skrocie omowione "podstawy".
Obawiam sie, ze w internecie (za darmo) nie znajdzie sie niczego lepszego.

Tomek Ganicz