Autor: Jerzy Krol-Bogomilski (itr_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 13 May 1999 - 20:15:41 MET DST

Podaje adres Encyklopedii Chemicznej Ullmanna on-line. Jest to jedna z najdokladniejszych (niemiecka) i najstarszych encyklopedii chemicznych (wszystko jest w jezyku angielskim).

http://www.wiley-vch.de/contents/ullmann/ull_10033.html

Ten adres bezposrednio prowadzi do spisu tresci dzialu: Aminy Alifatyczne. Prosze go dokladnie przepisac (Uwaga! Komputer nie toleruje najmniejszego bledu, nawet literowki, zbednej spacji lub jej braku) do gornego okienka w programie Internet Explorer lub Netscape Navigator / Communicator. Nacisnac Enter. Oczywiscie przedtem musi byc wlaczony Trumpet Winsock (lub inny program zapewniajacy dostep do Internetu). Po polaczeniu ze spisem tresci prosze wybrac mysza rozdzialy, o ktore chodzi (kolejno, jeden po drugim). Po calkowitym wczytaniu kazdego pliku prosze wybrac z menu File (Plik) opcje: Save as (Zachowaj jako), nastepnie wpisac nazwe pliku (najlepiej krotka i bez spacji, chyba ze w Windows 95). Najlepiej wszystkie te rozdzialy nagrac na jedna dyskietke. Prosze nie wpisywac rozszerzen; Navigator lub Explorer sam automatycznie zachowa pliki jako dokumenty html lub htm. Ewentualnie potem mozna wydrukowac kazdy rozdzial lub wybrane (jest tego bardzo duzo!).

Zareagowalem na ten list, bowiem tak samo swoim uczniom zadaje poszukiwania chemiczne w Internecie. Wiec mnie ruszylo sumienie, ale tylko troche, z lekka ;-)

Zycze owocnych poszukiwan!

dr Jerzy Krol-Bogomilski
itr_at_waw.pdi.net