Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 15:30:44 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> Czesc. Mam z pozoru banalne pytanie.
>
> Czy jest jakas norma pisana lub zwyczajowa, wg. ktorej okresla
> sie kolory poszczegolnych rodzajow atomow w modelach przestrzennych ?
> chodzi mi zarowno o modele "kulkowe" (no tak, znam fachowe nazewnictwo:)
> w ktorych atomy sa pozczepiane bezposrednio, lub za posrednictwem
> paleczek.
>
> Ja sie spotkalem z takimi oznaczeniami:
>
> tlen - niebieski
> wodor - czerwony
> wegiel - czarny
> zelazo - pomaranczowy
> chlor - zielony

> [...]

Nie ma na to zadnych norm. Wystarczy wizac sobie dowolny program do wizualizacji molekul, aby przekonac sie, ze kolory atomow mozna ustawic calkiem dowolnie. Nalezy tylko pokazac co jest co. Ale jakies zwyczaje sa. Organicy czesto oznaczaja atom azotu kolorem niebieskim, a tlenu - czerwonym, siarki - zoltym, a chlorowcow - zielonym. Wojtek

--
Wojciech Szczepankiewicz
mailto:wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl