Autor: Sylwia Pasieczna (SPASIECZ_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 11:04:40 MET

> Date sent: Tue, 24 Nov 1998 10:29:47 +0100 (CET)
> Send reply to: chemfan_at_man.lodz.pl
> From: "Karol Pilorz" <PILORZ_at_hermes.umcs.lublin.pl>
> To: Multiple recipients of list <chemfan_at_man.lodz.pl>
> Subject: rtec w zebach, bylo: jaka substancja jest w przyrzadach ...

> Hej,

> Mozna poprosic o jakies pozycje literaturowe? Nie jestem dentysta,
> ale troche tej rteci w zebach nosze :-(
> Milego dnia,
> Karol
> | dr Karol Pilorz |
> | Zaklad Fizyki Chemicznej ( Chemical Physics Dept.) |
> [...]

Zastanawiam sie, czy prowadzone sa statystyki zachorowan z powodu "noszenia plomb amalgamatowych". Czy sN jakies dane dotyczace ubywania rteci z tych plomb. Szczerze powiedziawszy nigdy sie z tym nie spotkalam, stad moje zdziwienie odnosnie tych magicznych 40% Hg w ciagu 10 lat. Wydaje mi sie, ze ok. 99% polskiego spoleczenstwa (i chyba nie tylko polskiego) ma plomby amalgamatowe. Logicznym jest zatem, ze wielu z nas powinno juz chorowac. A weayciwie, jakie sa objawy zatrucia rtecia?
Pozdrowienia.