Autor: Marek Podsiadlowicz (pmarco_at_do.poznan.tpsa.pl)
Data: Wed 11 Mar 1998 - 22:57:35 MET

Eksperymentowalem kiedys z roznymi proporcjami AL + KMnO4 +[S] ( szkola podstawowa - bylem bardzo zadowolony ze wymyslilem taka mieszanke ), cale szczescie nic mi sie nie stalo , a odpalalem ja w roznych rowniez niezbyt bezpiecznych pojemnikach . Dopiero niedawno jednak okreslilem sklad jak mi sie wydaje optymalny ( moze dlatego jeszcze zyje ).W tych proporcjach mieszanina jest bardzo silna - pytanie czy tak latwo oddajacy tlen utleniacz jest bezpieczny w tej mieszaninie ( potarcie , uderzenie , elektrostatyka , nagrzewanie itp. ).Dlaczego miszanka ulega powolnej dekompozycji ( czy to tylko wilgotnosc ) , co prawda przechowywana nigdy nie ulegla samozaplonowi i nie stracila wlasnosci palenia ( nie wiem jak z predkoscia spalania - ale jesli czesc substratow przereagowala to pewnie spada ). W pirotechnice uzywa sie raczej nadchloranu potasu ( ale o klopotach zaopatrzeniowych juz pisalem )

       Piromarek .
p.s. Gdzie w przemysle uzywany jest weglan strontu ( encyklopedia chemia -odp: cukrownictwo ,- ale w jakich procesach ,jakie ilosci ? ), moze oprocz lab. analitycznych .