Autor: znik_at_avalon.wbc.lublin.pl
Data: Wed 11 Feb 1998 - 11:04:11 MET

> Jak pamietam, to takie wzery widzialem w garnkach w ktorych
> gotowalo sie rozne roznosci, ale akurat czysta kranowe to
> najrzadziej. Mysle, ze to "cos" czarne na dnie to po prostu tzw. syf,
> czyli mowiac dokladniej czesciowo zweglone resztki produktow
> zywnosciowych i pokrewnych.

pudlo. garnek jest moj :))) a wlewam do niego wylacznie zimna, przegotowana wode z czajnika :) zadnych weglopochodnych nie powinno to zawierac, chyba ze w rurociagach zyja jakies rybki lub podobne :) mi wyglada ze to czarne, to jakis posredni produkt korozji al. jak sie rysuje kawalkiem aluminium po scianie, to tez zostaja czarne kreski.

> Notabene wegiel moze byc jak najbardziej
> elektroda. Mamy wiec oprocz mechanizmu elektrochemicznego zwykle
> rozpuszczanie w kwasach organicznych i ewentualne kompleksowanie.
> Nie przypominam sobie takiej dziurawej powierzchni w czajnikach, ale
> moze nie przypatrywalem sie im zbyt dokladnie.
> Milego dnia,
> Karol Pilorz

z tego co zauwazylem, aluminiowe czajniki tez potrafia sie w ten sposob podziurawic. ale to widac dopiero po rozpruciu czajnika.