Autor: Pawel Krawczyk (kravietz_at_ceti.com.pl)
Data: Mon 24 Mar 1997 - 11:34:45 MET

On Mon, 24 Mar 1997, Tomasz Ringel wrote:

> Czesc, interesuja mnie srodki 'dymotworcze'. jakies reakcje ktore daja w
> efekcie duzo dymu. Najchetniej gdyby to bylo nieszkodliwe dla zdrowia.

Najlepsze sa chlorki Zn, Al, Mg. Mozna je wytwarzac albo z roznych mieszanin Zn, ZnO itp. z CCl4 (tetra) albo z szesciochloroetanem. Pierwsze jest niestety trujace i bardzo lotne a drugie nie do dostania. Niemniej jednak kiedys swieca dymna z CCl4 wielkosci puszki Coli udalo mi sie skutecznie zadymic teren kilkuset metrow kwadratowych ;) Eksperymentowalem tez troche z masa Jerszowa (naftalen, utleniacz i jakies dodatki o ile pamietam) ale slabo sie pali i tworzy bardzo twardy popiol.

--
Pawel Krawczyk . http://www.ceti.com.pl/~kravietz/ . Fido 2:486/23 PGP: F00B602435AC9521 . Firma CETI, Krakow . Politechnika Krakowska