Autor: Karol Pilorz (PILORZ_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 07 Dec 1996 - 19:54:35 MET

Hej,
Czy ktos z listowiczow spotkal sie z jakimis danymi na temat zycia tego pana?
Interesuja mnie lata piedziesiate XIXw. Wtedy opublikowal prawa nazwane jego imieniem (1855). Konkretnie ciekawi mnie dlaczego zaja sie dyfuzja, i jakimi ukladami sie zajmowal. Jest to zapewne opisane w ksiazce "Der Physiologe Adolf Fick ..." napisanej przez Rudolfa Bezela. Niestety nie ma jej w bibliotekach lubelskich (przynajmniej UMCS i KUL).
Byc moze jest to gdzies opisane w jakiejs historii fizyki, ale nie udalo mi sie tego znalezc.
Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie. Milego dnia,
Karol

| dr Karol Pilorz |
| Zaklad Fizyki Chemicznej ( Chemical Physics Dept.) |
| Wydzial Chemii UMCS ( Chemical Faculty, MCS University) |
| pl. M.Curie-Sklodowskiej 3, 20-031 Lublin, POLAND, |
| fax: (48-81) 33348, 33669; tel. 375671 |