Autor: Pleple Jozef (PLEPLE_at_eko.uj.edu.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 11:34:45 MET DST

> Bardzo dobrze, ze pojawila sie strona WWW naszej listy. Przydalby sie na
> poczatku jakis wesoly obrazek, grafika, zdjecie, czy cos w tym rodzaju. Moze
> ktos zna adresy podobnych list dyskusyjnch ??? Warto umiescic odpowiednie linki.

Czolem!
Oczywiscie, JEST jedna znakomita i ze wszech miar godna polecenia lista dyskusyjna, poswiecona (w zamierzeniu) wszystkim zagadnieniom przyrodniczym (czyli 'science' ogolnie rzecz biorac - fizyka, chemia, biologia etc.), ostatnio zdominowana przez ekologow i biologow wszelkiej masci - choc od dwoch lat staram sie to zmieniac...

    Lista nazywa sie "Przyroda", ma tyle lat co ja, Jozef Pleple (czyli prawie dwa), i skutecznie drazni i stymuluje (naukowo) subskrybentow z trzech (przynajmniej) kontynentow. Ponizej zalaczam
"info" Przyrody.

    Acha, chetnie umieszcze referencje do waszej listy na stronie
"Przyrody". Polecam tez kontakt z BioNetem (odnosniki na stronie WWW
"Przyrody"), ktory na pewno umiesci referencje do Waszej listy.

                                Pozdrowienia,
                                            Jozef Pleple

    Dla przypomnienia - plik .info "Przyrody", z krotka informacja o liscie dyskusyjnej, najswiezsza lista subskrybentow i lista komend rozpoznawanych przez listserva.

                                        Pozdrowienia,
                                                January 3.

*******                        Przyroda                       *******

     ****            Lista dyskusyjna przyrodnikow          ****
    ***                  przyroda_at_if.uj.edu.pl               ***

                        S p i s     t r e s c i.

1. Co to jest "Przyroda"?

2. Adresy administratorow, strony WWW, oraz jak otrzymac pomoc. 3. Jak zapisac sie na liste "Przyroda"? Jak sprawdzic liczbe subskrybentow? Jak wysylac artykuly na "Przyrode"? 4. Jak korzystac z archiwum listy?
  1. C o to jest lista dyskusyjna "P r z y r o d a"?

-> Lista dyskusyjna "Przyroda" jest ogolnopolskim forum wszystkich zainteresowanych dyskusja na tematy przyrodnicze, zwiazane przede wszystkim z biologia, a takze fizyka, chemia i medycyna w popularnonaukowym ujeciu. Kazdy, kto tylko ma dostep do poczty elektronicznej (E-mail) moze zapisac sie na liste, kazdy tez moze wysylac na nia swoje doniesienia, uwagi, komentarze. Mile widziane sa dluzsze artykuly, ktore stawiaja pewien problem, pozniej dyskutowany przez subskrybentow listy. Kazda wypowiedz, nawet bardzo krotka i nie na temat, jesli tylko miesci sie w szeroko pojetej
"tematyce przyrodniczej" nadaje sie do publikacji na lamach
"Przyrody".

    Nasza lista sluzy takze jako lista adresowa i dyskusyjna
"Warsztatow Ekologii Ewolucyjnej i Zagadnien Pokrewnych", ktore
odbywaja sie co pewien czas w Warszawie. Wydaje sie celowe, by w dyskusjach poswieconym zagadnieniom poruszanym na "Warsztatach" wzieli udzial takze subskrybenci "Przyrody", niekoniecznie specjalisci z zakresu Ekologii Ewolucyjnej.

2. Administratorzy, strony WWW

Jesli masz jakiekolwiek klopoty - Twoje doniesienia nie trafiaja na liste, nie potrafisz sie z niej wypisac, nie wiesz, co to jest listserv - napisz na adres administratora, Jozefa Pleple

                pleple_at_eko.uj.edu.pl.

                Mile widziane sa wszystkie uwagi dotyczace
administrowania lista, zwlaszcza te krytyczne!

"Przyroda" oraz "Warsztaty" posiadaja wlasne strony WWW. Ich adresy:

    http://www.if.uj.edu.pl/misc/PRZYRODA     http://www.if.uj.edu.pl/msci/PRZYRODA/warsztaty.html

Adres archiwum:

    http://www.if.uj.edu.pl/misc/PRZYRODA/archiwum.html

3. Aby zapisac sie na liste, wypisac z niej lub zmienic adres, pod ktory maja trafiac doniesienia z listy, nalezy wyslac wiadomosc na adres automatu pocztowego, "daemona" o adresie

                    listserv_at_if.uj.edu.pl.

    Tresc tej wiadomosci traktowana jest jako ciag polecen, np.

Subscribe Przyroda Jozef Tkaczuk      - spowoduje zapisanie
                                        Jozefa Tkaczuka na "Przyrode"

Unsubscribe Przyroda                  - spowoduje wypisanie z tej
                                        listy

Review Przyroda                       - otrzymasz liste
                                        subskrybentow "Przyrody"

Help                                    - spowoduje wyslanie
                                        wiadomosci o innych,
                                        rozumianych przez demona
                                       listserv komendach.

Set przyroda mail digest        - zamiast wielu artykulow
                    otrzymywanych natychmiast po
                    wyslaniu na liste, bedziesz
                    otrzymywal je spakowane w jeden,
                    duzy plik.

-> W y s l a n i e wiadomosci n a l i s t e, tj. do wszystkich

    subskrybentow listy z wyjatkiem wysylajacego nastapi, jesli subskrybent
wysle wiadomosc na adres "Przyrody":

                przyroda_at_if.uj.edu.pl

4. "Przyroda" posiada redagowane archiwum ciekawszych doniesien i dyskusji. Jest to strona WWW o adresie

http://www.if.uj.edu.pl/misc/PRZYRODA/archiwum.html