Autor: Witold Piskorz (wpiskorz_at_tichy.ch.uj.edu.pl)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 12:56:58 MET DST

On Mon, 29 Jul 1996, Przemek Czyryca wrote:

> Moze lepiej nie pomijac ? W koncu na prace odrzutu jest zamieniana tylko
> translacyjna, a jesli mamy jeszcze stopnie swobody rotacyjne, to para

Przeciez nie mozna rozpatrywac stopni rotacyjnych calkowicie odrebnie od translacyjnych, gdyz nie ma tu populacji tylko wybranych stopni, jak np. w laserze. Uklad minimalizuje energie i tyle. A jak chodzi o moje rozwazania, to sadze, ze pominiecie rotacji w nich nie jest bezpodstawne, gdyz zalozylem, ze czasteczki sa dwuatomowe, wiec maja tyle samo stopni swobody i rozwazania porownawcze sa jak najbardziej w mocy. Zawsze mozna dopisac, ze chodzi o temperature translacyjna, prawda? Jeszcze jedno: populacja stanow rotacyjnych to nie grzech, bo przeciez energia i tak sobie lazi po roznych stanach [ach, te sprzezenia, zderzenia...:-)]