Autor: Pawel Krawczyk (kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 22:56:28 MET DST

On Tue, 23 Jul 1996 Andrzej Kasperowicz wrote:

> pozwalajace
> Zapytaj na rec.pyrotechnics, odpowiedzi podsumuj i wyslij na chemfana. :)

Z niebieskim jest trudno. Ja znam tylko jeden przepis ktory dawal w miare ladny niebieski kolor:

KClO364%
siarka14%
Cu2O22%

Plomien zielony jest latwiej uzyskac. Ponizej 6 roznych mas:

            1  2  3  4  5
--------------------------

Ba(NO3)2 -- -- 25 53 59
Ba(ClO3)2 85 89 63 27 --
Mg         -- -- -- -- 19
PCW        -- -- -- -- 22
iditol     -- 11 12 -- --
szelak     15 -- -- 20 --

Ba(NO3)240%
Mg28%
C2Cl6/C6Cl630%
olej lniany 2%

A propos tej przedostatniej, szesciochloroetan jest znakomitym, ale niestety trudno dostepnym skladnikiem mas dymnych. Moze ktos ma koncepcje skad to mozna wziac?

--
Pawel Krawczyk, Krakow, Poland . Politechnika Krakowska . Fido 2:486/19.19 http://pipeta.chemia.pk.edu.pl/~kravietz/ . PGP mail welcome