Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 15 Jul 1996 - 09:29:45 MET DST

> Moze zwykly proch czarny ?

> *** Przemek Czyrycapczyryca_at_itr1.p.lodz.pl ***

Saletra z cukrem jest clakiem dobra do silniczkow na paliwo stale. Oczywiscie mozna zwiekszyc impuls wlasciwy przez dodanie np. pylu aluminium, albo zwiazac mieszanine za pomoca jakiegos epoksydu. Cala zabawa to obliczenie wlasciwego skladu i opanowanie technologii wykonania ladunku. Pamietam takie zdarzenie.
Chcialem zrobic paliwo oparte na azotanie amonu i cukrze. Stopilem (!) ostroznie azotan i dodawalem do stopu porcjami cukier. Nawet mi sie udalo dodac calosc. Zaraz potem mieszanina spuchla, nad zlewka utworzyl sie wielki grzyb czarnej piany. Wszystko to dzialo sie powoli. Nagle grzyb uniosl sie z majestatem w powietrze i spokojnie osiadl na podlodze. Dotknalem go, a ten rozpadl sie i na podlodze pozostala tylko mokra plama.

--
Wojtek Szczepankiewicz; Institute of Organic Chemistry and Technology; Silesian Technical University; Krzywoustego 4; 44-100 Gliwice; Poland;

#++++++++++++++++++ wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl +++++++++++++++++++#