Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 15 Jul 1996 - 09:18:20 MET DST

Dziesiec lat temu mialem niewatpliwa przyjemnosc spotkac sie z p. Sekowskim na obozie chemicznym "Retorta" organizowanym wtedy przez pracownikow Politechniki Slaskiej w Gliwicach. Oczywiscie zadalem pytanie Mistrozwi, dlaczego niektore przepisy nie chca "wychodzic". Odpowiedzial uczciwie, ze nie jest w stanie sprawdzic wszystkich zamieszczanych eksperymentow. Opisy do nich czesto czerpie z bardzo starych wydawnictw (przelom wiekow) i bywa, ze moga byc nieadekwatne do wspolczesnych warunkow. Zapytal mnie czy pamietam, ktore eksperymenty sie nie udaly. Pamietalem oczywiscie. Popatrzyl na mnie i rzekl "To bardzo dobrze, ze pamietasz wlasnie TE eksperymenty". Zrozumilaem i juz nigdy potem nie mialem pretensji, ze cos tam nie gra w ksiazeczkach Sekowskiego. Za to moglem zobaczyc "las chemiczny" w wykonaniu Mistrza. Powiem tylko, ze uzyl litr szkla wodnego.
Pozdrowienia,

--
Wojtek Szczepankiewicz; Institute of Organic Chemistry and Technology; Silesian Technical University; Krzywoustego 4; 44-100 Gliwice; Poland;

#++++++++++++++++++ wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl +++++++++++++++++++#