Re: [WINNT] Windows 11: boję się dysk HDD podczepić;)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 11: boję się dysk HDD podczepić;)
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sun, 15 Oct 2023 07:02:45 +0200
in <news:1uif84idlbi6e.7lhwkeifr2g$.dlg@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> Nawet, gdyby miał bitlocker, to on sam z siebie raczej nie
> szyfruje. Może za wyjątkiem reguł w jakimś GPO - ale to raczej nie
> występuje w sprzęcie domowym. Nie wiem nawet, czy w ten sposób
> można wymusić bitlocker. A gdyby nawet bitlocker zaszyfrował, to
> należy zrzucić do pliku klucz, po czym odszyfrować.

kiedy podłączałem dysk NTFS do instalowania w10 22H2

16MB+30GB+10GB+resztaGB wszystkie NTFS
VCrypt+C+E+X

to bitlocker bez pytania szyfrował
C E i X

żeby wyłączyć bitlockera trzeba go najpierw włączyć
bo nie ma guzika wyłącz.

to wpadłem na pomysł żeby zaszyfrować E i X
VeraCryptem wtedy mam

16MB-RAW + 30GB-NTFS + 10GB-RAW + resztaGB-RAW

i windows nie widzi po instalacji partycji E i X

--
Piter

Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
za karę dostali Windows 10