Re: [WINNT] Windows 11: boję się dysk HDD podczepić;)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 11: boję się dysk HDD podczepić;)
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 15 Oct 2023 01:00:06 +0200
Dnia Sat, 14 Oct 2023 15:48:51 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Skąd pomysł, że coś miałoby się zaszyfrować? Czy masz BitLocker albo inny
> program szyfrujący dyski?

Nawet, gdyby miał bitlocker, to on sam z siebie raczej nie szyfruje. Może
za wyjątkiem reguł w jakimś GPO - ale to raczej nie występuje w sprzęcie
domowym. Nie wiem nawet, czy w ten sposób można wymusić bitlocker.
A gdyby nawet bitlocker zaszyfrował, to należy zrzucić do pliku klucz, po
czym odszyfrować.
Tytaj ostrzeżenie: czasem, jeśli np. zsrestaryjemy kompyter lub puścimy
aktualizację, to deszyfrowanie może się wycofać - znaczy: dysk nadal
pozostanie zaszyfrowany.
Ale to widać w Panel sterowania / System / Szyfrowanie
albo po wydaniu polecenia MANAGE-BDE -STATUS

--
Pozdrawiam.

Adam