Re: [WINNT] Niewielkie zadanie (chyba) - proszę o pomoc

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Niewielkie zadanie (chyba) - proszę o pomoc
From: Ewa <ED@comp.pl>
Date: Thu, 29 Jun 2023 14:57:02 +0200
W dniu 29.06.2023 o 14:03, Ravenik pisze:
W dniu 29.06.2023 o 11:39, Ewa pisze:

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.

Kiedyś też miałem zapał i zrobiłem program w MS.Access do tej funkcji. Jednak czas pokazał że znaczne lepsze są programy:
1.
https://apps.ankiweb.net/
W tym programie jest funkcja by samemu stworzyć własne "talie" z kartami do powtarzania. Mi udało się też znaleźć kilka gotowych talii.
Program jest darmowy.

Nie słyszałam wcześniej o tym programie. Przyjrzę mu się bardzo
dokładnie.

2.
https://www.supermemo.com/en
Ma dużo gotowych płatnych kursów do różnych języków i na różnych poziomach. Własny kurs chyba też można dodać. Wada w porównaniu z Anki jest taka różnica, że jak klikniesz z rozpędu ocenę np.zielona (czyli bdb) dla danego pytania, to potem nie można się cofnąć by zmienić ocenę. Jak przerabiam dużą ilość pytań/kart to z rozpędu klikam czasem ocenę bdb a potem nie mogę już zmienić. Natomiast w Anki można się cofnąć. Dodatkowo w Anki znacznie szybciej się przerabia kursy (szybciej trwa przechodzenie do kolejnych kart).
Z tego opisu wynika, że program Anki byłby dla mnie lepszy.

O SuperMemo wiedziałam, bo kiedyś był na jakiejś płytce CD lub DVD
dołączonej do jakiegoś czasopisma. Dawne czasy. Potem od czasu do czasu
pojawiały się jakieś reklamy tego programu.
Nie brałam go teraz pod uwagę, bo obawiałam się, że w tym przypadku, podobnie jak w przypadku innych programów, np. graficznych, na początku
oferowany był mały lekki program wykonujący jakieś konkretne rzeczy.
Potem, z wersji na wersję rozrastał się do olbrzymich rozmiarów, można
nim robić "prawie" wszystko. Ale te proste rzeczy na początku później
wymagają mnóstwa ustawień i już nie są ani proste, ani łatwe, ani szybkie do zastosowania.
Ale może z SuperMemo tak nie jest. Spróbuje zastosować także ten program.
 > [...]

Pozdrawiam
Ewa