Re: [WINNT] klient gmail w windows

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] klient gmail w windows
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 1 Feb 2023 01:56:28 +0100
Dnia Wed, 1 Feb 2023 00:12:25 +0100, Animka napisał(a):

> Tak, nie udawaj głupiego.

A może Ty udajesz głupią?
Wiesz, że coraz bardziej wymusza się MFA?
Wiesz, że na niektórych serwerach zmienia się szyfrowanie z TSL na SSL?
Wiesz, że nie wszystkie programy to obsługują?

Wiesz, jaka awaria była około tydzień temu i niektóre serwery Microsoft
leżały i nawet nie kwiczały? Na downdetector słupki uderzały praktycznie o
sufit.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/microsoft-awaria-teams-outlook-skype

To ostatnie oczywiście nie ma wprost związku z pytaniem Pitera.

Ja (na szczęście) nie korzystam z serwerów googlowskich i raczej mało z
Microsoftowych, aczkolwiek mam to nieszczęście pod tytułem serwer exchange.
Nawet prosta Zimbra jest od tego lepsza i szybsza.

Natomiast na hostingach googlowskich coraz częściej są problemy z SPF i
czasem nawet protezy typu DMARC niewiele pomagają.
A przez to maile albo nie docierają, albo są odrzucane.
Ale to też nie na temat.

A jaki program, to Piterowi nie pomogę, bo sam korzystam z The BAT.
U klientów najczęściej Thunderbird (z małymi problemami przy niektórych
hostingach) albo duży Outlook (czasem z jeszcze większymi problemami z
IMAP). A że domeny i konta klientów często trzymam na swoich serwerach, to
przynajmniej z nimi nie ma problemów i konta można podpiąć w zasadzie na
każdym programie, i na SSL, i na TSL, i bez szyfrowania jak się ktoś uprze.

--
Pozdrawiam.

Adam