Re: [WINNT] Znów się Mozilla zepsuła?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Znów się Mozilla zepsuła?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 6 Jan 2023 22:56:56 +0100
Dnia Fri, 6 Jan 2023 19:07:36 +0100, Andrzej P. Woźniak napisał(a):

> Osoba podpisana jako Adam <a.g@poczta.onet.pl>

> Czyli to nie jest tak, że siedzisz przy serwerze, uruchamiasz tam
> lokalnego Firefoxa i łączysz się z internetem?

Nie lokalnie, nie mam tak szybkiego samolotu ;)
Połączenia RDP.

> Chyba nie masz co liczyć na realną pomoc, dopóki nie podasz szczegółów
> połączenia.

Nie piszę z potrzeby pomocy, piszę bardziej informacyjnie.
Wszystkie testowane serwery mają wyjścia przez światło, większość z
prędkością 1Gb.

> Skąd się łączysz, czym, przez co i dokąd? Gdzie jest uruchamiany Firefox,
> a gdzie są otwierane strony?

Wystarczyło wejść nawet na speedtest.pl
Ponadto po uruchomieniu FF cały system się crashował - z
kilkudziesięciosekundowym opóźnieniem były wyświetlane nawet okna
systemowe, typu Eksplorator Plików albo Panel Sterowania.

> Firefox jest ostatnim elementem w badanym łańcuchu. Dlaczego zignorowałeś
> pozostałe elementy? Czyżbyś chciał tylko ponarzekać?
>
> Mogę tylko ogólnie zauważyć, że Firefox może wisieć, jeśli ma coś
> niepożądanego przy uruchomieniu, np, przypiętą kartę z linkiem do strony
> zainfekowanej skryptem do kopania kryptowalut. Czasem wystarczy, że taka
> strona jest widoczna po otwarciu nowej karty na liście ostatnio
> odwiedzanych stron.

Nie to.
Strony znane i od czasu do czasu odwiedzane, np. cdn.pl do pobrania
aktualnych wersji albo testowo wspomniany speedtest.pl
Poza tym piszę o środowiskach serwerowych. Tam wchodzę wyłącznie na strony
typu support albo cdn.pl/partnerzy

> Ale równie dobrze Firefox może się użerać:
> - z Windows Defenderem czy innym pakietem zabezpieczeń internetowych,
> którego konfiguracja domyślna jest zwykle bezmyślna (np. rozpoznaje tylko
> Chrome i Edge czy nie nadąża za aktuaalizacjami Firefoxa);
> - z przeszkadzającymi sobie nawzajem dodatkami czy ze stronami próbującymi
> wyświetlać tyle reklam, że bez adblocka ani rusz.

Pierwsza rzecz, jaką robię w nowej instalacji FF, to dodanie uBlck Origin.
Poza tym znam zachowanie tych systemów na pamięć, więc wiem, jak się zwykle
zachowują.

Później jeszcze (po napisaniu maila) zxałożyłem nową maszynę wirtualną na
Win 2019 i po zainstalowaniu FF to samo.

Ale teraz już widzę, że problem generalnie ustąpił.
Wszystko działa, jak wcześniej.

--
Pozdrawiam.

Adam