Re: [WINNT] zmiana rozdzielczości ekranu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] zmiana rozdzielczości ekranu
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Mon, 19 Dec 2022 22:28:32 +0100
W dniu 19.12.2022 o 11:44, Adam pisze:
Dnia Mon, 19 Dec 2022 02:51:42 +0100, Animka napisał(a):

W dniu 18.12.2022 o 11:05, ToMasz pisze:

Nie możesz ścignąć se strony Skarpa sterowników karty gragicznej do
niego?
producent telewizora nie oferuje sterowników do mojej karty graficznej.
Co dziwne, nie oferuje również sterowników do telewizora.

To oglądaj na monitorze.

No genialne. Ma wydać około 3000 zł, żeby móc "oglądać na maonitorze".
A gdzie go ma postawić?

Znów nie wiesz, o czym jest dyskusja.
Chodzi o rozdzielczość, skalowanie i odświeżanie na (stosunkowo) dużym
formacie.

to nawet nie chodzi o to ile to kosztuje, ale o fakt, że pewne rzeczy które wydają się nam być oczywiste, wcale takie nie są. nie działają tak jakby się wydawało ze powinny działać. Oto przykład programu, który jest multiplatformowy, super uniwersalny. okno thunderbirda ma czcionkę zgodną z zaleceniami systemowymi. okno logowania Vuescan-a też. ale sam program już nie. czcionki maciupkie.

https://ibb.co/H4VnJ3W

I teraz do Animki: kupiłem wielki monitor (znaczy telewizor spełniający rolę monitora) i liczyłem ze dostanę duże czcionki i dużą rozdzielczość. Chyba oczywiste - prawda? Otóż nie. niektóre czcionki mają niezmienialny rozmiar. mogę je powiększyć globalnie, coś jak wielka lupa na ekran, ale wszystko rośnie. ikonki jak znaczki pocztowe. więc co za problem zmniejszyć rozdzielczość? - tak właśnie zrobiłem. przecież monitor 4k, wyświetli spoko 2k? No tak, ale windows uparł się ze w podczas transmisji 4k, wyśle 2k, co daje efekty pokazane w pierwszym poście - dwie literki "K" w różnym miejscu ekranu wyglądaja inaczej. a każda z nich podobna jest do kupy.

czy jeśli kupię monitor za 5 tyś czy za 10 tyś - będzie lepiej? "w męskiej jaskini" mam 55 calowy kruger-marz, który zepsuty dostałem gratis. naprawiłem - działa i nie robi żadnych głupich numerów opisanych wyżej i ma mniejszy input lag. więc to nie jest kwestia ceny, tylko informacji, lub w zasadzie jej braku.

ToMasz

PS. a kruger to straszna kupa bo ma kolory 4:2:0, albo i jeszcze gorsze. łagodne kolory, miękkie przejścia wyglądają jakby ktoś zredukował paletę do 256 barw/odcieni. późne atari wczesna amiga.