Re: [WINNT] Przeniesienie W8 z dysku MBR na GPT

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przeniesienie W8 z dysku MBR na GPT
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Sat, 17 Dec 2022 13:04:21 +0100
Sat, 17 Dec 2022 12:21:47 +0100, w
<l99rphdut9v1mjvq70lb1ui8f8gbj7q1i5@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> Użyłem Easeusa, sklonowałem dysk i przekonwertowałem na GPT.
> Niestety, wykazuje chęć startu, ale szybko wita mnie komunikatem -- brak pliku
> c:\windows\system32\winload.efi
>
> Przypuszczam, że C nie jest już C, ale nie mam chwilowo pomysłu na naprawę, bo
> konsola oczywiście nie wystartuje i nie mam jak sprawdzić.

Klonowanie działa, system startuje -- to nic dziwnego.
Niestety, po konwersji na GPT pojawia się błąd 225 -- "brak pliku
c:\windows\system32\winload.efi".
Nawet jeżeli zgodnie z zaleceniem konwertuje partycję rozruchową do FAT32 (i
pod Easusem i pod tym co poleciłeś).

Można dopisać do listy porażek :)