Re: [WINNT] PDF2JPG wsadowo

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] PDF2JPG wsadowo
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Tue, 29 Nov 2022 03:33:01 +0100
Osoba podpisana jako Adam <a.g@poczta.onet.pl>
w artykule <news:n8iw4wpe28am$.48bvxopql4km$.dlg@40tude.net> pisze:

Zna ktoś program do wsadowej zmiany pdf na jpg?

Chcesz zamieniać pliki z tekstem na obrazki czy wypakować obrazki z pliku zawierającego same skany bez tekstu?

Jeśli to drugie, to najlepiej robi odpowiednio skonfigurowany Calibre. Może zrobić konwersję do epub zachowując oryginalne obrazki (skany stron) – sprawdzałem porównując binarnie pliki jpg. Epub to przemianowany zip, więc nie ma problemu, żeby stamtąd wypakować same ponumerowane obrazki – bez okładki, którą Calibre dorzuca z przeskalowanego pierwszego obrazka. Można też potem same obrazki spakować ponownie zipem, przemianować na cbz i przeglądać jak komiks.

Jeśli chodzi o wspomnianego IrfanView, to w przypadku samych obrazków robi konwersję według zadanej przez użytkownika jakości obrazu i według rozmiarów strony ustawionych w pdf. Co do tego ostatniego mogę się mylić, w każdym razie wychodzą obrazki innego rozmiaru, jakby przeliczał DPI, np. bierze 96 DPI (dla ekranu) zamiast 200 DPI (dla druku).

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)