Witam.
Komputery z Windows 10 pro oraz z Windows 11 Pro (3 sztuki).
Serwer NAS Zyxel NSA320s
Na serwerze udostępniliśmy zasoby, zmapowaliśmy jako dyski sieciowe,
działało 2 lata.
Postanowiliśmy kupić Office365 (1 licencja na 5 stanowisk).
Instalacja, aktywacja konta Microsoft itp. aby to działało.
Po instalacji Office365 na wszystkich komputerach utraciliśmy dostęp do
NAS'a.
Nie jest wyświetlany w ogóle w Eksploratorze plików w sieci.
Total Commander wyświetla go wraz z innymi komputerami w domenie
WORKGROUP ale nie można się zalogować.
Próba wejścia przez Total COmmandera (lub ręcznie wpisanie adresu IP
serwera przy dodawaniu udziału sieciowego) kończy się okienkiem
"Wprowadzenie poświadczeń sieciowych" gdzie domaga się wprowadzenia
PIN'u dla mojego stworzonego konta Microsoft ImieNazwisko@serwer.pl
Oczywiście to nie działa. Mogę wybrać "więcej opcji" i użyj innego konta
gdzie wpisze wprawdzie admin/hasło dla serwera NAS ale to też nie
działa. Czasami dostaję komunikat "\\NSA310 jest niedostępny... Nie
możemy zalogować cię za pomocą tego poświadczenia, ponieważ Twoja domena
jest niedostępna..."
Jedyny dostęp jaki został to FTP i oczywiście przez WWW panel
administracyjny, ale FTP jest bez sensu w porównaniu ze zmapowanym
udziałem sieciowym.
Nie jest to problem jednego komputera tylko trzech różnych, w tym
nowiutkie kupione Delle z Win11 Pro które po wyjęciu z pudełka miały
pięknie dostęp do NAS'a, a po instalacji Office365 diabli wzięli dostęp,
serwer znikł z otoczenia sieciowego.
Został nam jeszcze jeden komputer do przejścia na Office365 ale
wstrzymałem się bo utracimy dostęp do NAS'a całkiem.
Ktoś ma jakiś pomysł jak odzyskać NAS'a w sieci?
Próbowałem wyłączać antywirus, zaporę defendera, kombinowałem z typem
sieci prywatny/publiczny, przełączaniem typu domeny firmowa/prywatna
itp., 2 dni w plecy. SMB1 włączone jakby coś.
Pozdrawiam
--
Irokez
|