[WINNT] Brak dostępu do udziałów sieciowych NAS po instalacji Office365

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Brak dostępu do udziałów sieciowych NAS po instalacji Office365 (Win 10 i 11)
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 14 Nov 2022 16:46:19 +0100
Witam.

Komputery z Windows 10 pro oraz z Windows 11 Pro (3 sztuki).
Serwer NAS Zyxel NSA320s
Na serwerze udostępniliśmy zasoby, zmapowaliśmy jako dyski sieciowe, działało 2 lata.

Postanowiliśmy kupić Office365 (1 licencja na 5 stanowisk).
Instalacja, aktywacja konta Microsoft itp. aby to działało.

Po instalacji Office365 na wszystkich komputerach utraciliśmy dostęp do NAS'a.
Nie jest wyświetlany w ogóle w Eksploratorze plików w sieci.
Total Commander wyświetla go wraz z innymi komputerami w domenie WORKGROUP ale nie można się zalogować. Próba wejścia przez Total COmmandera (lub ręcznie wpisanie adresu IP serwera przy dodawaniu udziału sieciowego) kończy się okienkiem "Wprowadzenie poświadczeń sieciowych" gdzie domaga się wprowadzenia PIN'u dla mojego stworzonego konta Microsoft ImieNazwisko@serwer.pl Oczywiście to nie działa. Mogę wybrać "więcej opcji" i użyj innego konta gdzie wpisze wprawdzie admin/hasło dla serwera NAS ale to też nie działa. Czasami dostaję komunikat "\\NSA310 jest niedostępny... Nie możemy zalogować cię za pomocą tego poświadczenia, ponieważ Twoja domena jest niedostępna..." Jedyny dostęp jaki został to FTP i oczywiście przez WWW panel administracyjny, ale FTP jest bez sensu w porównaniu ze zmapowanym udziałem sieciowym.

Nie jest to problem jednego komputera tylko trzech różnych, w tym nowiutkie kupione Delle z Win11 Pro które po wyjęciu z pudełka miały pięknie dostęp do NAS'a, a po instalacji Office365 diabli wzięli dostęp, serwer znikł z otoczenia sieciowego.

Został nam jeszcze jeden komputer do przejścia na Office365 ale wstrzymałem się bo utracimy dostęp do NAS'a całkiem.

Ktoś ma jakiś pomysł jak odzyskać NAS'a w sieci?
Próbowałem wyłączać antywirus, zaporę defendera, kombinowałem z typem sieci prywatny/publiczny, przełączaniem typu domeny firmowa/prywatna itp., 2 dni w plecy. SMB1 włączone jakby coś.

Pozdrawiam

--
Irokez