Re: [WINNT] komp debila z korpo

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] komp debila z korpo
From: jureq <jureq@nowhere.no>
Date: 12 Jul 2022 13:27:06 GMT
W dniu Tue, 12 Jul 2022 13:59:11 +0100, użytkownik PiteR napisał:

> od strony użytkownika korpo bo mi mówią w pracy siadaj u mnie przy
> biurku i sprawdź swoja pocztę a ja nie umiem właczyć Mail.
>
> bo u mnie w kompie paranoja zaszyfrowane dyski, firewale, hosts,
> blokady, nie, nie, i tez nie, cancel, odrzuć, przypomnij póżniej cortana
> nie, wszystko nie.
>
> Probowałem wczoraj uruchomić Mail to mnie wikła w jakieś konta
> microsoft.

Jeśli to pracuje  w domenie i jest poprawnie skonfigurowane, to na żadne
konta M$ nie powinno pozwolić.

A aplikacja Mail (poczta) jeśli nie jest zablokowana, to nie wymaga konta
M$. Chyba, że wybierzesz niewłaściwy typ konta (outlook.com lub office
365). Dodajesz po prostu do niej swoje konto jako IMAP lub Google zależnie
co masz.

> chciałbym poświecic jeden laptop na taki komp do nauki środowiska
> biurowego mikrosoftu.

Nadal nie piszesz jasno. Jeśli tam pracujesz i masz użytkownika w domenie
to w zasadzie powinno ci pozwolić zalogować się na swoje konto na dowolnym
komputerze. Jeśli jesteś gościem i wszystko poblokowali, to raczej nie
zrobisz nic sensownego np. ze swoją pocztą - zostaje ci tylko web mail.

Żeby zasymulować u siebie takie korporacyjne środowisko z blokadami i
ograniczeniami, to musiałbyś pobawić się w Windows Server, active
directory (lub ich linuksowo-sambowe erzace). Ogólnie mnóstwo roboty z
konfiguracją. I tak nie odtworzysz tego konkretnego zestawu ograniczeń,
który obowiązuje w tej firmie.