Re: [WINNT] Virtual Box i "pamięć dynamicznie przydzielana"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Virtual Box i "pamięć dynamicznie przydzielana"
From: Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer>
Date: Sun, 1 May 2022 21:17:08 +0200
On 01.05.2022 20:36, Jacek Maciejewski wrote:
Mam z tym nieustający kłopot. Instaluję system na maszynie wirtualnej,
na dysku .vdi. Podczas eksperymentów czy prób tego i owego okazuje się
że dysk jest za mały. To q... co to jest ta "pamięć dynamicznie
przydzielana"? Do tej pory uznawałem że w miarę potrzeby dysk vdi
zostanie powiększony automagicznie :) A tu kicha... jak powiększyć w
miarę prosto to cholerne vdi?

PS. Już wiem :) VBoxManage modifyhd "/home/janek/VirtualBox VMs/Windows
10/Windows 10.vdi" --resize 102400
PS2. I to nie wszystko, trzeba jeszcze wejść do zarządzania partycjami
systemu i tam powiększyć partycję c o wolne miejsce.

Bo on jest dynamiczny, ale w innym sensie niż byś oczekiwał. Czyli działa to tak, że jak mu ustalisz na początku rozmiar dynamiczny na 2TB i zaczniesz instalować system, to jeśli system zajmie 500MB to ten dysk będzie miał 500MB, ale system widzi ciągle 2TB, więc gdy będziesz do niego doinstalowywał kolejne GB danych to on się dynamicznie do tych 2TB powiększy, a potem powie dość. Jeśli zatem na starcie ustawiłeś mu 500MB, to on po dojściu do tych 500MB powie, że koniec i tyle, trzeba wtedy go ręcznie powiększać. Jasne teraz?

--
pzdr
Roman