Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sun, 10 Apr 2022 10:35:35 +0200
Dnia Sun, 10 Apr 2022 08:57:56 +0200, Ewa napisał(a):

Pokopałam, ale pliku VBoxGuestAdditions.iso (podobno tak powinien się
nazywać) nie znalazłam.
Skąd go ściaąnąć lub jak sprawdzić czy może już się zainstalował razem
z instalacja VM VirtualBox?
Opcji w ustawieniach czynnej maszyny nie widzę.
Niemirowski ci już podpowiedział w tym wątku, cytuję: "Zainstaluj
VirtualBox. Instalkę masz tu:
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Po instalacji VB doinstaluj jeszcze VirtualBox 6.1.32 Oracle VM
VirtualBox
Extension Pack z tej samej strony."
Naprawdę zakładasz, że tego Extension nie zainstalowałam od razu
po instalacji VB?

Potem
odpalasz swoje wirtualne XP i kilkasz na "Ustawienia" uruchomionej
maszyny a tam na końcu jest opcja "Zamontuj obraz płyty z dodatkami
gościa". Klikasz ją i pojawia się okno jak na załączonym obrazku, dalej
już oczywistości. Kombinuj :)
Obrazek: https://www.szybkiplik.pl/4aNESDrob4
Oczywiście, jeśli uprzednio nie zainstalujesz Extention to opcji
"Zamontuj itd" nie będzie :)

Dzięki za obrazek. U mnie jest tak samo pomimo, że to "tylko" Windows.
Po wybraniu "Zamontuj itd. coś jakiś czas robiło, nie wiem co, bo tylko
podświetlały się małe ikonki u dołu okna z łączką (XP). Jedyny efekt,
jaki zauważyłam jest taki, że poprzednio (na działającej maszynie)
w Ustawienia -> USB miałam zaznaczone Włącz kontroler USB i pod nim
wybrane USB 2.0, a teraz wszystko co dotyczy USB jest szare. :-(
Gdzieś przeczytałam, że te GuestAdditions są potrzebne nie tylko do USB,
ale także do działania udostępniania folderów.

Pozdrawiam
Ewa