Re: [WINNT] Do znawców Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Do znawców Thunderbirda
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 8 Apr 2022 14:01:45 +0200
Dnia Fri, 8 Apr 2022 11:22:38 +0200, Ewa napisał(a):

> To felerne na Interii, to dobre na Neostradzie, to 3-cie, dobre
> pod tym względem, ale pozostawiające dużo do życzenia pod względem czasu
> dostarczania poczty, na poczta.pl.
> (...)

Jacek pytał, jakiego TYPU konto masz.
Od tego może zależeć, czy dane, które wpiszesz, są "transmitowane" dalej do
odbiorcy.
A typy to m.in. POP3, IMAP, Exchange.

Natomiast nie zgodzę się co do tego, że TB jest skomplikowanym programem.
Wystarczy np. chcieć ustawić coś mniej typowego na "dużym" MS Outlook - bez
kilku przekleństw się nie obędzie. Ten idiotyczny system czasem nawet kont
Exchange nie potrafi rozpoznać, tylko trzeba je ustawiać na IMAP a później
kombinować, aby zaskoczył Exchange.

Na TB przesadzałem klientów z Outlook Express i działali dalej, bez
zadawania pytań. Nawet trudni w obsłudze klienci.
Jedyny chyba problem (a w zasadzie inna filozofia działania), to
konfiguracja kont, gdzie w innym miejscu niż konta przychodzące jest SMTP,
zresztą ww wspólnej gałęzi. Trzeba o tym pamiętać przy kasowaniu konta.

Bardziej skomplikowany od TB jest The Bat!, ale to już trochę wyższa liga:
nie ma problemu z obsługą kilkudziesięciu lub więcej kont, nie ma problemu
z wirtualnymi katalogami, nie ma problemu z automatami (typu filtry,
odpowiedzi, automatyka czynności), są makra, skrypty itd.

--
Pozdrawiam.

Adam