Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Fri, 8 Apr 2022 18:51:33 +0200

Zainstaluj VirtualBox. Instalkę masz tu:
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Po instalacji VB doinstaluj jeszcze VirtualBox 6.1.32 Oracle VM VirtualBox Extension Pack z tej samej strony.
Zrobione.

Dalej zrobiłam tak:

Po otwarciu VB i nadaniu nazwy VM-XP, wybrałam pamięć 192 MB, wybrałam
stwórz wirtualny dysk twardy, typ pliku: wybrałam VDI, plik dynamicznie
przydzielany, lokalizacja pliku 10 GB:
C:\Users\...\VirtualBox VMs\VM-XP\VM-XP.vdi,
Pokazało się okienko z dużą ilością danych i napis: VM-XP Wyłączona,
kliknęłam na ikonkę włączenia, wybrałam plik iso: pl_winxp_pro_iso.iso
pokazało się okienko z napisem:
Not Attached i pod nim nazwa i rozmiar pliku .iso, jeszcze raz poprosiło
o wybór pliku wirtualnego, chociaż jego nazwę samo napisało, kliknęłam
w Uruchom.

Pokazało się okienko:

VirtualBox - Błąd
Nie udało się otworzyć sesji dla maszyny wirtualnej VM-XP (moja nazwa)

Not in a hypervisor partition (HVP=0) (VERR_NEM_NOT_AVAILABLE).
VT-x is disabled in the BIOS for all CPU modes (VERR_VMX_MSR_ALL_VMX_DISABLED).

Kod wyniku (RC):
E_FAIL (0x80004005)
Komponent:
ConsoleWrap
Interfejs:
IConsole {872da645-4a9b-1727-bee2-5585105b9eed}

Gdzie popełniłam błąd?

Pozdrawiam
Ewa