Re: [WINNT] Konta, profile

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Konta, profile
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 25 Nov 2018 17:08:24 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 25 lis 2018 w
news:ptecj9$kfa$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> Programów nie instaluje się na kontach. Dla programów jest folder
> C:\Program Files.

Czuję się jak Animka...:)

> [...]
> zaloguje. I całe szczęście. Wyjątkiem są sterowniki działające w
> przestrzeni użytkownika. Biblioteki też są ogólnosystemowe. I też
> dobrze. Programy również instalują się ogólnosystemowo (Program
> Files, Program Files (x86)), z wyjątkiem tych, które instalują się w
> profilu użytkownika. Gałąź rejestru HKLM jest ogólno systemowa, HKCU
> jest gałęzią użytkownika.
>
> Profil użytkownika jest po to, żeby trzymał on na nim swoje pliki i
> ustawienia. Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Co właściwie chcesz
> osiągnąć? Jak nie chcesz używać jakiegoś programu, to go nie używaj.
Tak jak pisałem. Przyśniło mi się konto light i konto heavy. I np.
instaluję VirtualBoxa na tym drugim - i działa tylko na nim. Tzn. na
pierwszym też sie uruchomi, ale będzie krzyczał, że ścieżki mu się nie
zgadzają itp. Albo jakąś virtualną drukarkę pdf.
Po prostu niektóre programy instalują pełno rzeczy, które można sobie
potem zobaczyć np. w autorunsie. A kilkanaście takich "ciężkich"
programów już trochę spowalnia choćby uruchamianie systemu.
Rozszerzenia powłoki, swoje zadania w harmonogramie, auto updaty itp.
Ale jak widzę idea upadła.

Czyli jak program pyta, czy zainstalować dla wszystkich czy tylko dla
jednego użytkow. to sprowadza się zasadniczo do tego, gdzie umieści
swoje skróty?

Wyłączenie urządzenia w mena. urządzeń na jednym koncie wyłącza też na
innych kontach?

> Możesz sobie stworzyć dwóch użytkowników z różnym autostartem, ale
> tak właściwie to po co?
Tak, to nie ma sensu.