Re: [WINNT] W najnowszym W10 nie działa kojarzenie typów plików z aplika

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W najnowszym W10 nie działa kojarzenie typów plików z aplikacjami?
From: "n" <n@a.e>
Date: Thu, 15 Nov 2018 07:54:39 +0100
Od mojego wpisu w tym wątku zrobionego po czystej instalacji... i mnie dopadło
:-(
Co ciekawe, przypisywanie rozszerzeń do Total Commandera też niewiele daje.
Mam problem z tym, że pliki graficzne i wideo Win 10 chce otwierać koniecznie
swoimi systemowymi Photo i co tam ma systemowego do wideo zamiast np.
przypisywanym przez mnie IrfanView czy VLC.
Czy systemowe Photo da się z Win 10 odinstalowac bez skutków ubocznych?

Tak generalnie to po instalacji, a może po ściągnięciu przez Win 10 jakichs
poprawek, w rogu ekrany wyskakiwały komunikaty o "błędzie przypisania aplikacji
i powrocie do systemowego Photo" czy podobnie.
Te komunikaty są gdzieś w systemie archiwizowane? Miałeś je?

Inna sprawa, że Win 10 nie pamięta wielu innych ustawień wprowadzonych do
systemu (np. pasek zadań często się z pulpitu nie chowa nie bo nie).

Po przejściu z XP (Win 7 jakoś przeskoczyłem po zaledwie miesięcznym używaniu)
na Win 10 czuję się jakby cofnięty w rozwoju, coś jak z czytania powieści z
okazjonalnymi ilustracjami do oglądania komiksów z dymkami.
Zniknęła m.in. masa komunikatów systemowych oferowanych chocby przez programiki
producenta kompa (akurat HP) - przykładowo nie działa programik Power Mobile
czy jakoś podobnie pokazujący, ile watów mocy zużywa w danej chwili komp, czy
nakładki na WiFi (jak Intel ProSet) pokazujące, z jaką prędkością aktualnie
karta połączyła się z AP.

BTW gdzie w Win 10 odczytać jakość i aktualną szybkość połączenia WiFi?

-----