Re: [WINNT] Problem ze skanowaniem do folderu - W10 Pro

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem ze skanowaniem do folderu - W10 Pro
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 25 Nov 2017 17:23:39 GMT
Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
> Witam,

> Jest urządzenie wielofunkcyjne w sieci. Potrafi ono skanować do
> udostępnionych folderów. Kilka komputerów tak funkcjonuje bez problemów.
> Dwa z nich miały właśnie reinstalację W10 i w obu nie da się już
> skanować do udostępnionych folderów. Wcześniej nigdy nie miałem
> problemów z tym po instalacji systemu.

> Jest jednak różnica. Na komputerach tych system w ostatniej wersji nie
> dał się zainstalować ot tak po prostu. Mimo iż wcześnie działał na tych
> samych dyskach, to instalator zażądał konwersji dysków z MBR do GPT. Od
> [...]

To raczej nie ma nic wspólnego. Najprawdopodobniej urządzenie po prostu
nie obsługuje lub nie jest skonfigurowane do obsługi protokołu SMB w
wersji wyższej niż 1. Jeśli nie możesz skonfigurować urządzenia do
obsługi SMB2 lub SMB3 t wyszukaj w Start frazę funkcje systemu i w
otwartym oknie wybierz odpowiednią pozycję aby przywrócić obsługę tego
niebezpiecznego protokołu.

> Ah, i jeszcze jedno. Nie ma żadnego problemu aby z innych komputerów
> zapisywać w tychże katalogach.

Tylko komputer z XP miałby taki problem.

--
Piotr Borkowski