Re: [WINNT] na czym polega 100% użycia procka?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] na czym polega 100% użycia procka?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 17 Dec 2016 16:25:09 +0100

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości XnsA6E0F0A1511F3PanElektronik@localhost.net">news:XnsA6E0F0A1511F3PanElektronik@localhost.net...
Intel(R) Atom(TM) CPU N270   @ 1.60GHz

System? Pamięci? Zakładam XP, ale wielkich różnic do nowszych być nie powinno, tylko inaczej się dochodzi (bez skojarzeń proszę...)

Wytłumaczcie mi sytuację bo już nie mam siły. Odpalam Operę 12.18
użycie skacze do 100% nic się nie daje zrobić. Czekam użycie spada.
Ruszam myszą znowu 100% chcę przewinąć to samo. Przycinki.
Zła niedobra Opera wiem, trudno.

Ona taka zła nie jest. Ma wprawdzie dość niemiły błąd w renderowaniu widoku, ale pojawiający się kompletnie sporadycznie, im mocniejszy komp i lepsza karta graficzna, tym częściej... Jako taka jest raczej wymagająca o standard, bo źle napisane strony (cóż, znakomita większość), nie muszą się chcieć dobrze wyświetlić. Pewnym symptomem, ze jest coś nie tak, jest leniwe, skaczące przewijanie zawartości. Warto przy okazji wyłaczyć płynne przewijanie, czy to w przeglądarce, czy to w ogóle: HKCU/Control Panel/Desktop, wartość DWORD o nazwie SmoothScroll, nadaj parametr zero, domyślnie jest (także, gdy wartości brak, wtedy ją wstaw) jeden.

No więc odpalam świeżo zainstalowanego Firefoxa, ta sama strona i znowu
użycie 100%

Czy obecnie stron nie da się oglądać na Atomie czy powodem jest
blokowanie reklam na routerze? A może strona priorytetowo ładuje
reklamy a nie treść txt. Nie może załadować reklam i do usranej śmierci
zapętla się aż się porzyga.

Pulpit, w wolnym miejscu PPM, zakładka właściwości, ekran domyslny, czy pokazuje kartę i monitor? Przyspieszenie sprzętowe włączone? Wreszcie, rzadko, w BIOS sprawdź, czy są powłączane cache i shadowy. Miałem przypadek, ze komp niby dobrze wysterowany, a nieprawdopodobnie mulił. Przyczyną były wyłączone "shadowy" w BIOS. I się piwa za darmo napiłem :) Oczywiście, młócenie swapem też potrafi kurewsko zamulić... Swapfile lepiej niech będzie w miarę jednolity - jak będzie rozstrzelony, to czasy dostępu cholernie się nawarstwiają (miałem przypadek, że z porozwalanego swapa system meldował co chwilę, o timeout dla jakiejś operacji, nie pomnę, jakiej.

Wszystkie zapodane przeze mnie przypadki zdarzyły się w realu.

--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.