Re: [WINNT] Czy to normalne? :) Część druga.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czy to normalne? :) Część druga.
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sat, 3 Dec 2016 16:00:51 +0100

Użytkownik "Olek" <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5842b949$0$660$65785112@news.neostrada.pl...
Linux jest taki super-hiper-duper (tylko czemu jakoś stale znajdowane -
choć ku sprawiedliwości, także od razu łatane chyba - są kolejne
dziury?). Ja chyba wiem, w czym rzecz, ale nie chcę teraz zahaczać o
advocacy.

Wiadomo, wielu ludzi wypisuje mnóstwo głupot.

Przypuszczam, że często ci bałwochwalcy nie znają tak naprawdę tak chwalonego systemu, lub znają go może wszechstronnie, ale i powierzchownie.

Ale np. takie przekroczenie bariery 260 znaków w ścieżce to chyba dopiero w W10 się pojawiło, dopiero w aktualizacji z 2016 roku, a i tak domyślnie jest wyłączone :)
Wg opisu ma działać tylko "z aplikacjami które to obsługują" :)

Przyjrzę się temu przy okazji, bo nie powiem, zaintrygowało mnie to. Może być przydatne, choć wietrzę lekkie niebezpieczeństwo, że będzie nadużywane.

W10 domyślnie ma ustawioną defragmentację w harmonogramie, co tydzień.

No - i nie potrzeba jakichś pseudocudownych właściwości systemu plików, które raczej defakto są właściwościami jego sterownika i programów obsługi, pracujących w tle. Przecież to też nie system plików załatwia np. ACL, czy inne prawa dostępu, tylko sterownik et consortes, który się z tym maca.

O... czyli mam rację naciskając, że system powinien mieć samodzielnie
swój dysk, tylko dla siebie, aby nic go nie tłamsiło, a wszelkie dane na
kolejnych napędach. Oczywiście, o ile to możliwe.

Nie zaszkodzi też mieć system na SSD.

Oczywiście. Niezależnie - dysk dla systemu samodzielnie, nawet bez dzielenia na "Patrycje". Dla systemu powinno to być "To jest moje, ja tu zarządzam i mam swoje sprawy, i nie chcę mieć tu niczego obcego, najwyżej czasem gościa podejmę, kawkę wypijemy i spadaj gościu do domu". Także, gdy jest to SSD. Zawsze można dodatkowy dysk dolinkować do macierzystego NTFS, aby zawarta na nim struktura katalogów była osadzona w strukturze macierzystej. Ale może ja za dużo chcę? Kupiłbym dysk, z przeniesieniem sobie poradzę, ale mam pilniejsze wydatki.

--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.