Re: [WINNT] Instalacja W2003 w VM i kwestia klucza licencyjnego

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja W2003 w VM i kwestia klucza licencyjnego
From: MarkPunk <markpunk@poczta.fm>
Date: Thu, 22 Jan 2015 01:35:25 -0800 (PST)
W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 10:08:31 UTC+1 użytkownik jureq napisał:
> Dnia Wed, 21 Jan 2015 18:15:35 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

> To jest klucz systemu tzw. "OEM dużego producenta".  On nie pasuje do
> systemu z płytki "OEM małego producenta". I na odwrót: CD "OEM dużego
> producenta" nie przyjmie klucza z "OEM małego".
>
> Systemy z płytki "OEM dużego producenta" sprawdzają czy to jest właściwy
> sprzęt. Jeśli właściwy to nie żądają klucza. Jeśli nie to zazwyczaj
> żądają a czasami po prostu odmawiają instalacji.

niestety mam wrażenie że powielasz nieprawdziwe informacje

klucz OEM na nalepce - jest kluczem OEM i tyle w tym temacie
musi pasować do każdej standardowej płyty OEM

co wielokrotnie sprawdziłem reinstalując system z jednej standardowej płyty na
wielu różnych platformach HP, Dell, FSC, IBM czy składakach i zawsze klucz
znajdujący się na obudowie pasował (więc pisanie o kluczach dużych i małych
producentów w kontekście pasowania do standardowego nośnika MS OEM jest
nieprawdą)

być może płyta z systemem OEM pochodząca od HP nie będzie pasowała do innych
kluczy i platform ale płyta pochodząca od MS będzie na 100% pod warunkiem że
jest to ta sama wersja czyli jeśli nalepka od np.: XP Home to płyta musi być od
XP Home a nie XP Pro i na odwrót