Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał:
> Nie wiem co to jest według Ciebie "grafika", ale w grach znaczenie akurat
i
> tak ma GPU.
Plus FPU zaprzęgane do roboty przez kartę graficzną.
> A FPU to nie wszystko, nie wszystko jest liczone przez FPU.
Czy ja twierdzę, że wszystko? :) Jest liczone to co nie wymaga matematycznej
precyzji i da się obrabiać w dużych dawkach. To wyraźnie widać pisząc w
assemblerze.
> Przy 64-bitach masz 16 rejestrów ogólnego przeznaczenia zamiast 8 oraz
dodatkowe
> rejestry SSE.
16? Nie siedzę już w tym, ale 32 bitowy procesor ma 4 rejestry tzw. ogólnego
przeznaczenia - EAX, EBX, ECX, EDX. Dwa indeksacyjne EDI i ESI. Co prawda
nowsze procesory pozwalają na bardziej swobodne użycie indeksów, ale ośmiu
nie da się doliczyć. ESP i EBP nie są bezpośrednio dostępne programiście. A
mechanizm SSE korzysta z części rejestrów FPU i nie mogą działać
jednocześnie.
Pzdr
Received on Sat 30 Mar 2013 - 02:40:04 MET
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Sat 30 Mar 2013 - 02:42:02 MET