Re: Windows 7 32-bit czy 64-bit przy 4GB RAM?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri, 29 Mar 2013 14:27:04 +0100

Kamil <niedlaspamu_at_gmail.com> napisał(a):
> Mógłbyś podać przykład?

kompresja audio/video, kryptografia

> Bo jakoś nie widzę podstaw. 64 bitowe procesory to
> poroniony pomysł. Czemu to służy prócz marketingu? Gry, czy grafika od
> dawna korzystają z 80 bitowych rejestrów FPU i 64 bity CPU są im
> niepotrzebne. To mydlenie oczu naiwniakom, jak złocone kable i wtyki dla
> audiofili.

Nie wiem co to jest według Ciebie "grafika", ale w grach znaczenie akurat i
tak ma GPU. A FPU to nie wszystko, nie wszystko jest liczone przez FPU. Przy
64-bitach masz 16 rejestrów ogólnego przeznaczenia zamiast 8 oraz dodatkowe
rejestry SSE.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/