Re: Spolszczenie Windows7 Starter

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Thu, 28 Mar 2013 10:23:27 +0100

> Dostałem zadanie dostosowania laptopa z Windowsem7 Starter do polskich
> warunków :-) Ma być po polsku będzie używać dziecko.
> Wszystkie opcje ładnie przestawione, ustawienia języka z pośród wielu
> innych wybrane, restart i system dalej po angielsku.
> Robiłem tak wiele razy na wersji testowej w7 od MS na maszynie
> wirtualnej. Może to zła analogia jest a może jest to kolejna ułomność
> Startera. Da się to zrobić? Wolałbym zbyt pochopnie nie wywalać tego
> systemu :-)

Brak możliwości zmiany wersji językowej interfejsy tego systemu to jedno
z jego ograniczeń technicznych. Zmiana wersji językowej dostępna jest w
wersjach: Ultimate i Enterprise.

Punkt 8 licencji
(http://download.microsoft.com/Documents/UseTerms/Windows_7%20Starter_Polish_2d724033-b79d-42b5-b525-165e05761e97.pdf)
zawiera następujący tekst:

Licencjobiorca może korzystać z oprogramowania tylko w sposób wyraźnie
dozwolony w niniejszej umowie. [...] Licencjobiorca musi przestrzegać
wszelkich ograniczeń technicznych oprogramowania zapewniających, że z
oprogramowania będzie można korzystać wyłącznie w określony sposób.
Licencjobiorca nie może:
· omijać ograniczeń technicznych oprogramowania;

Dotyczy to nie tylko samodzielnego modyfikowania systemu, ale także
używania dodatkowych programów, które dokonywały by takich modyfikacji.
W przypadku złamania tej licencji Microsoft może wystąpić na drogę
sądowa i w postępowaniu cywilnym żądać odszkodowania.

Jeśli nie zgadzasz się z licencją, masz prawo "zwrócić" ten system i
zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy. Zamiast Windows 7 Starter możesz
kupić i używać takiego systemu, który spełniał by twoje wymagania.

ps.
Wersja testowa Windows 7 udostępniona na stronie Microsoftu to wersja
Enterprise, nic więc dziwnego że tam zmiana języka działała bez problemu.

/Robert