Re: Cos dokladniejszego niz MSInfo32

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 27 Mar 2013 00:28:15 +0100

R.e.m.e.K <go_at_dev.null> napisał(a):
> ...ale to jest ciut nielogiczne.

Ależ jest :)

> Wszak ja nic nie zmienialem, tylko
> odczytuje format daty, walute i inne detale. To samo z GUI moge odczytac
> bez uprawnien administratora. Malo tego! Moge to takze zmienic bez
> uprawnien admina! Czemu zatem PS ode mnie wymaga uprawnien?

Ale przecież on wcale nie chce uprawnień do odczytywania tych danych. Możesz
sobie te wszystkie linijki wpisać z palca i się wykonają bez problemu.

> I to juz na
> etapie odpalenia skryptu.

No bo jemu właśnie o skrypt chodzi.

> Takiego .cmd moge odpalic bez uprawnien,
> najwyzej jakas komenda sie nie wykona, jesli beda potrzebne uprawnienia.
> Moge tez napisac program odczytujacy te informacje i takze pojdzie bez
> praw administratorskich. Cos tu jest nie halo z tymi uprawnieniami.
> Tak czy owak dzieki.

Jest halo. Po prostu jest bardziej rozbudowany model uprawnień niż w
przypadku .cmd albo .exe. I PowerShell Ci to wszystko mówi, zamiast
komunikatu w stylu "error, spadaj" odsyła Cię do dokumentacji, którą można
poczytać w Internecie albo z wewnątrz PS. Wystarczy poczytać. Domyślnie jest
tryb Restricted, który nie pozwala na wykonywanie skryptów. Ja zwykle po
instalacji PowerShell przestawiam na RemoteSigned, czyli lokalne skrypty
mogą być uruchamiane bez ograniczeń a zdalne muszą być podpisane cyfrowo.
Oczywiście to, że domyślnie jest Restricted może być trochę denerwujące, ale
przestawienie tego jednorazowa czynność i potem już nie trzeba do tego
wracać.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/