Re: Bierne korzystanie z facebooka?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 24 Mar 2013 12:34:20 +0100

Jawi <tajny_at_poufny.pl> napisał(a):
> Przecież wyraźnie napisał, że chce czytać bez rejestracji na FB.

Skup się trochę. Na temat czytania bez rejestracji wypowiedziałem się
wcześniej, a teraz była odpowiedź na post Przemysława na temat czytania z
rejestracją.

> Może nie chce ulegać nowomodzie, albo pitoleniu, "przeczytasz - ale sie
> zarejestruj". Ci co pisza na FB najwidoczniej chcą by ich teksy czytali
> tylko userzy FB? Trzeba się pogodzić i olać lub przemóc i zarejestrować.
> Ja nie mam FB i jest mi z tym dobrze ;)

Nic nie zrozumiałeś z dyskusji. Nie chodzi o czy to jest jakaś moda albo
komu dobrze albo nie. Część treści ma ograniczony dostęp i wymaga
rejestracji. Nic z tym nie zrobisz. Dyskutować można tylko nad tym, czy ta
rejestracja mimo wszystko może jednak nie jest taka straszna. Napisałem
tylko tyle, że zakładając konto i nie publikując samemu nic, a jedynie
czytając, ryzyka żadnego wielkiego nie ma.

Przypomnę jeszcze raz, że FB jest serwisem społecznościowym, więc z
założenia nie służy do udostępniania treści dla całego Internetu. Publiczne
fanpejdże są tylko wyjątkiem w tej regule i potrzeba rejestracji nie powinna
dziwić. Jedyna dana jaką trzeba podać fejsowi to adres e-mail, ale przecież
można sobie założyć jakiś specjalnie do tego celu i nie podawać żadnego z
używanych na codzień. Ktoś może jeszcze powiedzieć, że fejs może śledzić.
Tak, ale miliardy innych stron też to robią.

> I nie zamierzam jak Quient rejestrować się w każdym serwisie który
> napotkam.

Nie przekręcaj ludziom nicków.

--
Grzegorz Niemirowski