Re: W8 - bezsensowne okna w tle

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu, 31 Jan 2013 14:36:39 +0100

W dniu 2013-01-31 13:51, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

> Teraz wyobra藕 sobie, 偶e nie pojawia si臋 "na dnie". Puszczasz
> kopiowanie, zerkaj膮c co chwil臋 w notatki wpisujesz w edytorze
> tekstu kolejny akapit i nawet nie zauwa偶asz, 偶e spacj膮 potwier-
> dzi艂e艣 jak膮艣 operacj臋, o kt贸r膮 prosi艂o okienko, kt贸re w艂a艣nie
> wyskoczy艂o na wierzchu.
>
> Po to jest pasek zada艅, by informowa膰 o zdarzeniach wymaga-
> j膮cych uwagi. Ukrywaj膮c go dzia艂asz na swoj膮 szkod臋 ;)

No a w tej chwili efekt jest taki, 偶e zapuszczam kopiowanie czego艣
wi臋kszego, pracuj臋 dalej, gdzie艣 w tle pojawia si臋 komunikat, kt贸rego
nie widz臋, wy艂膮czam komputer po pracy a potem przypadkiem odkrywam, 偶e
po艂owa rzeczy mi si臋 nie skopiowa艂a bo uwis艂o na jakim艣 pytaniu w tle.

Pasek zada艅 o niczym mnie nie informuje gdy偶 jest ukryty. Walcz臋 o ka偶dy
centymetr powierzchni ekranu.

Kolejny przyk艂ad: jest sobie Outlook. Zaczynam redagowa膰 maila, wysy艂am
go - pojawia si臋 jakie艣 pytanie o co艣 czego jeszcze nie skonfigurowa艂em.
To okienko jest pod Outlookiem. Nie mo偶na si臋 do niego prze艂膮czy膰 gdy偶
nie da si臋 przesun膮膰 okna wysy艂ania wiadomo艣ci dop贸ki nie zamkn臋 okna z
komunikatem. A z kolei tego okna nie zamkn臋 bo jest przys艂oni臋te w/w.
K贸艂ko si臋 zamyka. Pozostaje mi manager zada艅, wymuszenie zamkni臋cia
Outlooka i domy艣lanie si臋 co by艂o w tym komunikacie i ustawienie
偶膮danych opcji aby komunikat ju偶 si臋 nie pojawia艂. Powodzenia z
domy艣laniem si臋 o co mog艂o chodzi膰. Uwa偶asz to za normaln膮 prac臋 z
systemem? :-D

> PS. Ca艂y model z wyskakuj膮cym oknem informuj膮cym o realizo-
> wanych operacjach by艂 w Windows chory.

Masz na my艣li pytanie np. czy nadpisa膰 jaki艣 plik podczas kopiowania? Bo
o tego typu komunikatach m贸wimy.

> W Windows 8 tro-
> ch臋 to poprawiono tylko, grupuj膮c wiele operacji w jed-
> nym oknie, o ile dobrze pami臋tam.

Nic si臋 nie grupuje. Komunikaty s膮 nadal oddzielnymi oknami dialogowymi.

--
Pozdrawiam
Marek