Re: Jaki (bezpieczny) system plików wybrać dla Windows?

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 20:09:22 +0100

> Jak najbardziej, to jest grupa o wszystkich systemach NT, czyli od Windows
> NT do Windows 8.

> To pytanie jest bezcelowe, ponieważ współczesnych systemów Windows nie da
> się zainstalować na czymś innym niż NTFS (chyba, że sobie zwirtualizujesz).
Z nośnika bez NTFS się da (uwaga - z nośnika) Nie wiem, czy domyślny jest NTFS.

> [...]
> oferuje dużej mocy obliczeniowej.

> NTFS jest wydajniejszy i SSD nic tu nie zmienia.
>
> Zamiast zastanawiać się, który system plików jest mniej wrażliwy na
> uszkodzena dysku, rób regularnie kopie zapasowe. Nawet jeśli wybierzesz
> jakiś system, który jest statystycznie mniej wrażliwy (statystycznie, bo
> nigdy nie wiesz który sektor się uszkodzi) to i tak będziesz siedzieć
> trzymając kciuki, żeby poszedł jakiś mniej ważny sektor. A tak masz kopię
> zapasową i w razie czego sobie odtworzysz. Płytki DVD są tanie, masz też
> darmowe usługi chmurowe jak Dropbox czy SkyDrive.

Ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie i tych którzy będą je robili.
Nie wiem jak to jest wydajne po czasie (długim) uzywania, ale ext2 niby nie
wymagał defragmentyzacji, nie sprawdzalem - nie bylo czasu :)
nie bylo nawet narzedzi do tego. Sorry za brak p. literek, ale Alt po paru
piwach mniie wk.. :)
dzieki za zrozumienie :)