Re: Czym robić kopie bezpieczeństwa?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed, 16 Jan 2013 04:11:19 +0100

Dnia Wed, 16 Jan 2013 01:51:34 +0100, Marek napisa³(a):

> Faktycznie rewelacyjne. W³a¶nie siê bawiê lecz jest z nim spory problem:
>
> Podajê ¶cie¿kê docelow± jako V:\Kopia
> Program mi to przekszta³ca w: \\GOFLEX_HOME\GoFlex Home Backup\Kopia\
>
> V: jest lokalizacj± sieciow±.
>
> Zwracany jest komunikat o b³êdzie:
>
> Nie mo¿na utworzyæ katalogu docelowego "\\GOFLEX_HOME\GoFlex Home
> Backup\Kopia\test
>
> W czym rzecz? Rêcznie mogê go utworzyæ. Orientujesz siê? Ten Go Flex to
> dysk sieciowy Seagate'a.

V: jest lokalizacj± sieciow± _na _twoim_profilu_. Generalnie nie pracuje
siê na takich udostêpnionych udzia³ach, tylko na ¶cie¿kach UNC, i tu
Cobian postêpuje prawid³owo. Sprawd¼, z jakimi uprawnieniami dzia³a ten
Cobian, mo¿e po prostu wystarczy dodaæ tego u¿ytkownika w uprawnieniach
dysku sieciowego. Poza tym niektóre programy pozwalaj± na podanie
osobnych po¶wiadczeñ przy ka¿dym zadaniu backupu i wtedy ten problem
przestaje istnieæ.

BTW ja zrzucam dane protoko³em rsync (tak, jest klient pod Windows) na
linuksowy dysk sieciowy NAS. Zalet± tego protoko³u jest przerzucanie
jedynie ró¿nic pomiêdzy plikami, i to z kompresj± oraz opcjonalnie z
szyfrowaniem. Mo¿na wiêc spokojnie synchronizowaæ np. Outlookowe pliki
pst o wielko¶ci kilkudziesiêciu GB przez Internet...

--
M.
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/