Re: RAM, pagefile, PAE

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sat, 23 Jun 2012 15:19:18 +0200

Grzegorz Niemirowski in news:js3di0$s5d$1_at_news.icpnet.pl
[.............]
> Skąd mamy wiedzieć, nie podałeś nawet modelu laptopa. U mnie widzi 2,75GB
> więc 2,66 nie jest zbyt dziwne.

rzuc prosze okiem na moj post odpowiadajacy Robertowi Winklerowi

> To proste, PAE jest wyłączone.

musze te wiedze jakos pogodzic z tym, co napisal byl w watku R.Winkler:
"Windows obsługuje PAE i tryb ten jest aktywny."

> Że jak? Co zajmuje 5 a co 10? I jakie ma znaczenie ile zajmuje Windows?

ale co "że jak?"...
że xpsp3 zajmuje. oraz wszystko to, co doinstalowane zwyczajowo do systemu.
okupuja wspolnie 5 giga.
na partycji systemowej sformatowanej w ntfs.
ktora to partycja jest wielkosci = 10 giga,
ergo: 50% wolnego miejsca.

btw:
moze nie ma znaczenia dla wielkosci tworzonego przez system pagefile.sys,
ile wolnego miejsca jest jeszcze na partycji, moze ma, nie wiem, podalem.
mnie zastanawia wielkosc pagefile i czy aby z pewnoscia taki powinien byc,
ale jesli to wiedza spekulacyjna, to nie ma o czym mowic.

> Tyle ile wymaga uruchomiony system i aplikacje. A nic nie napisałeś np. o
> uruchomionych procesach.

wlasnie to mnie zastanawialo, ze pierwsza sprawa ktora zobaczylem, TUŻ PO
zainstalowaniu xp, jeszcze przed sp3, jeszcze przed uruchomieniem jakichs
waznych, mniejszych,wiekszych, jakichkolwiek programow, procesow, bylo owe 2
giga pagefile.sys.

> I po co te operacje?

czyli uwazasz, ze plik wymiany o stalej wielkosci rozsadnie wyznaczonej - to
bzdurne rozwiazanie. Czyli co? dac systemowi samemu,dynamicznie go tworzyc?
przyjmuje do wiadomosci poglad.