Windows 7 Quick Launch i Windows 8 menu Start - jak?

Autor: Borneq <borneq_at_antyspam.hidden.pl>
Data: Wed, 25 Apr 2012 18:15:29 +0200

Jestem użytkownikiem Windowsa XP i dodatkowo przestawionym na wygląd
klasyczny podobny do Windows 2000. Na wirtualnym komputerze postawiłem
wersjÄ™ demo Windows 7 Enterprise oraz Windows8-ConsumerPreview.
Uwagi do Windows7:
Super sprawa - w pasku Start - wyszukiwanie po nazwie, gdy mamy dużo
aplikacji to się przydaje, choć wyszukuje po początku nazwy (Total Commander
wyszuka przy "total" nie "otal"), czy to da się przestawić?
Czy jest możliwość ustawienia bardziej klasycznego menu?
Natomiast nie zauważyłem paska szybkiego uruchamiania, zamiast tego jest
przypinanie działających aplikacji, w pasku szybkiego uruchamiania ikonki są
małe (to można przestawić) oraz gęsto przy sobie - tu nie. Tutaj miesza się
przypięta aplikacja z właśnie uruchomioną. Jak działać gdy chcę zainstalować
trochę programów w pasku szybnkiego uruchamiania?
czy należy
- uruchomić program
- przypiąć
- zakończyć program?
Na razie póki będę miał ten komputer będę miał XP, jednak myślę że gdy
zmienię system, to czy mam wybrać Windows7 czy może już Windows8?
Natomiast Windows8 jest jest dziwny
Najpierw widac zdjęcie wraz z duzym zegarem. Klikanie nic nie daje.
Dopiero nacisnięcie Alt powoduje że wchodzimy po pytraniu o hasło.
I teraz pokazuje siÄ™ dla mnie "smartfonowy" interfejs, niewygodny dla mnie w
komputerze. Czy można go wyłączyć?
Chcę przejść do normalnego wyglądu, więc wybieram Windows Explorer.
Pokazuje się Pulpit, Windows Explorer możemy zamknąć (czy da się zobaczyć
Pulipt bez tego programu?)
I tu mnie czeka niemiła niespodzianka - nie ma przycisku Startu! zamiast
niego siedzi Internet Explorer, którego i tak nie będę używał. Po
zainstalowaniu Chrome, pokazał się na pulpicie, ale nie ma menu Startu z
wszystkimi programami.
Co to oznacza?
Czy wszystko będzie uruchamiane z pulpitu?
Czy menu Start stało się niemodne i nie ma go domyślnie ale czy go można
ustawić?