Re: Microsoft Windows 7 Anytime Upgrade Home Premium to Professional PL

Autor: Skryp毛k <歬ryp雓_at_p鸼li鏴n雖y.pl>
Data: Sat, 21 Apr 2012 16:18:49 +0200

BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid> wrote:

> Czyli M$ dba o to, aby klienta bardziej wydoi膰,

Producent oprogramowania ma prawo swoje produkty licencjonowa膰 komu chce,
jak chce i za ile chce. A ty masz 艣wi臋te prawo nie korzysta膰 z oferty, je艣li
ci ona nie odpowiada.

> c贸偶, kupi臋 sobie
> cz臋艣ci w r贸偶nych sklepach, zapakuj臋 do obudowy, dam do firmy w kt贸rej
> kupi臋 windows i oni mi zainstaluj膮 za drobn膮 op艂at膮.

Ale po co tak wozi膰 drewno do lasu? Oni ci mog膮 wszystkie cz臋艣ci sprowadzi膰
z hurtowni, zmontowa膰, zainstalowa膰 i przyjdziesz po gotowe z gwarancj膮 i
wsparciem przy ewentualnej konieczno艣ci reinstalacji.

Zreszt膮 tw贸j g艂upi pomys艂 jest niezgodny z licencjonowaniem OEM. System
Builder jest zobowi膮zany sprzeda膰 ci komputer z zainstalowanym systemem.

呕eby ci firma trzecia zainstalowa艂a oprogramowanie na twoim komputerze
musia艂by艣 kupi膰 zwyk艂膮 pe艂noprawn膮 konsumenck膮 licencj臋 "pude艂kow膮". Ale
wtedy r贸wnie dobrze m贸g艂by艣 skorzysta膰 w domu ze wsparcia MS bez dodatkowych
op艂at.

> Musz臋 tylko
> dowiedzie膰 si臋 co najta艅szego elektronicznego maj膮 u siebie w
> sklepie, co mo偶e by膰 potraktowane jako komputer (kalkulator, mp3
> itp.).

"Termin 鈥濻ystem Klienta鈥 oznacza ca艂kowicie zmontowany system komputerowy,
kt贸ry obejmuje procesor, p艂yt臋 g艂贸wn膮, zasilacz, zamontowany
wewn膮trz dysk twardy NAND lub obracaj膮cy si臋 dysk magnetyczny oraz obudow臋"

(no w sumie zapomnieli prawnicy o ko艣ciach pami臋ci i karcie graficznej, ale
i tak jest wszystko jasne - niepotrzebnie szukasz dziury w ca艂ym, kt贸rej i
tak nie znajdziesz).