Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: jadryś <rg_at_yachoo.com>
Data: Fri, 20 Apr 2012 21:04:26 +0200

W dniu 2012-04-17 01:12, Przemysław Ryk pisze:

> Okno programu do defragmentacji systemu już Ci pokazywałem na screenach z
> powiększeniem elementów ustawionym na 125%. Możesz mi pokazać, co tam jest
> zwichrowane?

Nie wiem co mam jeszcze przytoczyć za argument skoro Ty nie widzisz
różnicy w tym oknie w stosynku do tego gdy czcionka jest ustawiona na
domyślną (100%)..

> Użyta niestandardowa kontrolka okien dla programu dla modemu inaczej
> zachowuje się w XP, a inaczej reaguje w Windows 7.

Ach te subtelne różnice.. tylko zapomniałeś dodać że one źle wyglądają
tylko w W7. I nie mówię teraz tylko o programach pozasystemowych. Jak to
rozumieć?

> http://members.upcpoczta.pl/p.ryk/Windows_7_screens.zip - liczę na to, że
> zaznaczysz na każdym ze screenshotów te błędnie wyświetlane elementy,
> wystawisz tak oznaczone screeny np. na ifotos.pl i uzasadnisz, co tam jest
> według Ciebie błędnie wyświetlane.

Nie wiem co to jest, ale pod tym linkiem jest proces pobierania. Jaką
mogę mieć pewność że nie jest to wirus?

> Aplikacja od modemu najwyraźniej poprawnie napisana nie jest.

Nie o to mi chodziło, chodzi o to czym tak się zachwycasz w W7, - samym
systemem czy możliwością wykorzystywania aplikacji pozasystemowych?
Jeżeli "gołym" systemem to wykaż w czym on jest lepszy i góruje nad na
przykład OpenSuse 12.1. Jeżeli nie znasz to nad dowolnym innym
najnowszym systemem spod znaku pingwina.

> Nawet nie czyżby. Tak po prostu.

Tak to jest gdy jestem zmuszony do wymiany poglądów z fanatykami.. Nawet
oczywiste błędy systemu negują.

> Nie w W7 my ass…
> http://youtu.be/pslftI2wG70?hd=1

Ojejku, najmocniej przepraszam. Oczywiście masz rację. Ja Ciebie źle
zrozumiałem. Myślałem że chodzi takie zwykłe chwycenie za krawędź okna i
rozciągnięcie go.. To co zademonstrowałeś u mnie też funkcjonuje. Na
usprawiedliwienie mam to że nigdy jeszcze z takiej możliwości podglądu w
oknie nie korzystałem.
Jednak mimo wszystko to okno działa wadliwie - jest ono "martwe" nie
można go powiększyć ani rozciągnąć, a jak z pewnością zauważyłeś sam ma
ono na belce przycisk maksymalizacji.

> Konkretnie - czego?

Prostoty i przejrzystości.

> No tak. Skoro Ty nie masz, to nikomu to potrzebne nie jest.

Jasna sprawa że nie będzie powodem moich zachwytów funkcja z której
nigdy nie skorzystam.. Znacznie bardziej oczekiwałbym większych
możliwości konfiguracji efektów wizualnych.

> [...]
> nie uzasadniasz merytorycznie swoich wypowiedzi. Wyskoczyłeś z tezą dość,
> uczepiłeś się tego powiększania fontów (jeszcze do tego w aplikacji nie
> korzystającej z systemowych kontrolek) niczym pijany płotu. Przedstawiane Ci
> są argumenty, dlaczego dana sytuacja nie jest problemem systemu - nie
> dociera.
>
> W narzędziu defragmentacji dysku w Windows 7 nie można wg Ciebie zmienić
> szerokości kolumn. I choć na screenach masz już takie zrzuty, w których te
> szerokości są pozmieniane - nie, dalej jak katarynka, że się nie da. Filmik

Połowicznie skuteczne, trzeba było na stałe powyłączać niektóre procesy
svchosta.

Z czcionkami to nie teza a fakty. Ustawienie większych skutkuje wadliwym
wyświetlaniem w niektórych oknach aplikacji, także systemowych.

Mylisz się, bardzo chciałbym poznać sposób na to żeby ten błąd z
wyświetlaniem przestał być aktualny. Ale Wy zamiast coś konkretnego
doradzić, negujecie występowanie błędu.

Obejrzałem,. Jednak w XP czy w Linuksie nigdy nie byłem zmuszony do
korzystania z takiej metody - po prostu gdy tekst nie mieścił się w
oknie to chwytałem z krawędź okna kursorem myszy i je rozciągałem do
żądanej szerokości czy długości, i robiłem to tylko raz - system to
zapamiętywał.. A Ty mi tu proponujesz w nowoczesnym podobno systemie
bawić się z belkami za każdym razem gdy włączę okno..