Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_at_nagmailu.com>
Data: Fri, 20 Apr 2012 05:59:05 +0000 (UTC)

Dnia 19.04.2012 jadryś <rg_at_yachoo.com> napisał/a:

> Oczywiście są pod Linuksa również programy natywne, i jest zagadką
> dlaczego jeżeli takie już są, to dlaczego przeważnie płatne.

To odpowiedź po pierwsze nie na temat, a po drugie bzdurna.

> Skoro Ty masz pojęcie to powiedz dlaczego producenci kart graficznych
> nie udostępnili przez tyle lat kodów źródłowych twórcom Linuksa?

Rzekomo dlatego (tzn tak się tłumaczą), że boją się, iż konkurecja
na ich podstawie dowie się o szczegółach budowy ich wspaniałego sprzętu.
A jak jest naprawdę- pytaj u źródła.

I jeśli nie umiesz odpowiedzieć na pytanie, to Ci powiem:
nie różni się (w praktyce z dokładnością do używanego jądra-
ale nie dystrybucji).

Dlaczego Linux jest mało popularny, mimo że np Firefox podbił
rynek? Ano, przeglądarkę możesz zmienić w każdej chwili
(poświęcając najwyżej kilka minut na przeniesienie ulubionych
i zapamiętanych haseł). Natomiast system operacyjny sam
w sobie znaczy niewiele- ważne są programy, które są potrzebne
użytkownikowi. A tu jest błędne koło- user nie wybierze systemu,
pod którym nie chodzi potrzebny mu program, producent programu
nie zaangażuje dodatkowych środków w port dla Linuksa, bo mu
się to nie opłaci (z mały rynek w stosunku do nakładów).

Do tego dochodzi jeszcze lenistwo: kupa ludzików nie usunie
czerwonych oczu ze zdjęć u cioci na imieninach bez pirackiego
Fotoszopa, bo nauka np GIMPa ich przerasta...

Ja używam wyłącznie Linuksa w domu, na dwóch desktopach,
laptopie i serwerku, na tym ostatnim po prostu z konieczności
- na tym sprzęcie i przy tych zadaniach każdy współczesny
Windows by się, excuse le mot, zesrał pod własnym ciężarem.
Ale nie namawiam architekta, by ten swojego AutoCADa za
kilkanaście tysięcy odpalał na Linuksie, bo Windows jest be.

Ale Ty wiesz lepiej, bo "poużywałeś" Linuksa przez 15 minut
z LiveCD, prawda?

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)