Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 17 Apr 2012 01:12:42 +0200

Dnia Mon, 16 Apr 2012 20:39:54 +0200, jadryś napisał(a):

> Spróbuj tą metodę rodem z XP, Linuksa czy jeszcze innych systemów
> zastosować w oknie "Defragmentacja Dysków" najnowszego produktu z
> Redmont. Przynajmniej u mnie to nie działa.

„Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego”…
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnssw.PNG/
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnsss.PNG/

> Ta aplikacja to akurat nie jest firmy Orange.

Ten pomarańczowy znaczek, to pewnie logotyp Microsoftu jest… Wyskocz zaraz,
że to dostawca modemu dał. Pewnie. Modem przypadkiem nie do usługi dostępu
do netu oferowanej przez… niech zgadnę… Orange?

> Tak, oczywiście wszyscy tylko nie Microsoft..

Uzasadnij mi proszę, w czym winny jest Microsoft, że programista sierota nie
użył systemowych kontrolek interfejsu, a firma wypuszczająca soft nie
przetestowała go porządnie na różnych konfiguracjach. Startuj.

>>> http://www.fotoszok.pl/show.php/988587_def.-czcionka-100-.png.html
>
> Spróbuj to sam zrobić u siebie sprawdzając czy to jest wykonalne i
> dopiero wtedy zajmij zdanie.

Linki powyżej.

> Prosto że nie można prościej, w XP zmieniam czcionkę z "normalnej" na
> "największa". W W7 wybieram ustawienia niestandardowe i czcionkę
> powiększoną o 17% w stosunku do "Normalna". Innych elementów nie
> konfiguruję.

Po kolei, krok po kroku - w które opcje wchodzisz i do jakich elementów
ustawiasz owe powiększenie o 17% w stosunku do „Normalna”.

Swoją drogą - w którym miejscu w Windows 7 masz ustawienie powiększenia
fontu dla danego elementu o 17%? Bo w Panel sterowania / Wygląd i
personalizacja / Personalizacja / Kolor i wygląd okien / Ustawienia
zaawansowane - dla żadnego elementu nie ma ustawiania wielkości w
procentach.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnarq.PNG/

Ustawienia w procentach są w:
Prawy przycisk myszy na pulpicie / Rozdzielczość ekranu / Zmień wielkość
tekstu i innych elementów / ustaw „Średnie - 125%” lub „Większe - 150%”.
ale tam znowu nigdzie nie ma powiększania wartości o 17%.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnars.PNG/

Prawy przycisk myszy na pulpicie / Rozdzielczość ekranu / Zmień wielkość
tekstu i innych elementów / Ustaw niestandardowy rozmiar tekstu (DPI). Tu
zasadniczo do wyboru są wartości 100 / 125 / 150 / 200. Dobrane tak, by
uzyskać w miarę standardowe wartości DPI.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnara.PNG/

To o Windows 7. W Windows XP - gdzie masz to powiększenie fontu o 17%? Bo w:
prawy przycisk myszy na pulpicie / właściwości / zakładka Wygląd / Rozmiar
czcionki jest tylko „Normalny / Duże czcionki / Bardzo duże czcionki”.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-X_rehnaxp.PNG/

W: prawy przycisk myszy na pulpicie / właściwości / zakładka Wygląd /
Zaawansowane - też dla żadnego z elementów nie ma ustawiania wielkości w
procentach.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-X_rehnaxr.PNG/

W: prawy przycisk myszy na pulpicie / właściwości / zakładka Ustawienia /
Zaawansowane / właściwości monitora, zakładka Ogólne - zmiana rozdzielczości
w DPI jest w procentach, ale jednakże na dzień dobry podrzucane są wartości
75 / 100 / 125 / 150 / 200%.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-X_rehnaxh.PNG/

Wobec czego: gdzie ustawiłeś to powiększenie fontu o 17%?

> Jeszcze wiele innych elementów systemu W7, choćby "Wiersz poleceń" w
> którym praktycznie nic nie widać gdy jest powiększona czcionka.

To bardzo ciekawe co piszesz, skoro dla okna "Wiersz poleceń" można sobie
wybrać font i jego wielkość w punktach.
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawp.PNG/
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawh.PNG/
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawr.PNG/

Ot. I kolejną „teorię” szlag trafił.

> Zrzut mogę przesłać w późniejszym terminie, bo teraz mam bardzo niski
> transfer.

Czyli jednak internet via Orange?

> Jednak nie wyciągnołeś zadnych wniosków jak widzę. - Nadal totalne
> zaślepienie.

No tak - śmiem się nie zgadzać z jedynie słuszną teorią jadrysia, stosując
konkretne argumenty poparte na dodatek screenami. Faktycznie - objaw
zaślepienia.

> Akurat dla mnie to żaden atut, ja rzadko kiedy mam zajętą pamięć powyżej
> tej maksymalnej w XP.

Przepraszam. Zapomniałem, że to ja jestem ten, co się zadowala minimalizmem…

> A poza tym podobno był jakiś trick którym można
> było obejść to ograniczenie pamięciowe z XP 32bit.

PAE. Z tego co pamiętam były z tym niezłe jaja, a od SP2 czy SP3 jest to w
XP zablokowane (chyba). Poza tym nie pozwalało to AFAIR obejść ograniczenia
przydziału do 2GB pamięci na proces.

> Na początek możliwość ustawienia czcionki która mi odpowiada i nie
> koliduje z innymi elementami systemu..;-)

Wystawiałem Ci screena, w których font na belkach tytułowych był zmieniony
na Times New Roman większego rozmiaru, niż Segoe UI ze standardowej
kompozycji. Odszukasz sam i obejrzysz jeszcze raz, czy Ci podesłać ponownie
linka?

> A tak swoją drogą to mi komp głównie służy do internetu, trochę do
> gierek i do obróbki filmów i muzyki.

Czyli niedzielny użytkodnik, z zerową lub przyzerową wiedzą techniczną, ale
ego takim, że gdyby powodowało, że można latać, to orbitowałby gdzieś w
okolicach Alpha Centauri…

> Jednak głównie używam kompa z starym dobrym XP, choćby dlatego że tam mam
> monitor 22u calowy, a w laptopie z W7 - 17tka.

Nie próbuj nawet podpinać tego monitora do laptopa przed końcem gwarancji!
Praca dwumonitorowa może doprowadzić do uszkodzenia sprzętu, a już na pewno
systemu (rozsypią się ikonki na pulpicie…).

[ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego            ]
[ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano.    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]