Re: Pagefile - Ciasno

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 21 Sep 2011 - 14:37:59 MET DST

> Pytanie o PAGEFILE.SYS:
> czy rozmiar 1 560 576 KB jest prawidlowy?

Tak. W sensie - domyslnie Windows przyjmuje rozmiar
pliku stronicowania 1,5x wiekszy od fizycznego RAMu,
a tego EEE 901 fabrycznie ma 1 GiB.

> Czy to mozna zmiejszyc lub gdzies w opcjach wybrac jego rozmiar?

Mozna, aczkolwiek trzeba wiedziec co sie robi.
Znaczy - jesli po takiej "poprawce" zabraknie pamieci
to z systemem moga sie dziac niedobre rzeczy.

Link pierwszy z brzegu:
http://www.pctips.pl/news/346816/Lekcja.1.przyspieszanie.systemu.optymalizacja.pliku.Pagefile.sys.html

Ustaw sobie na, powiedzmy, 512 MiB i zobacz, czy sie cos nie wykrzacza.

Mozesz tez kupic drugi modul RAM, rozszerzajac pamiec fizyczna do 2 GiB
(maksimum dla tego komputerka) a "swap" wylaczyc calkowicie. Generalnie
nikt rozsadny tego nie zaleca, ale dziala u mnie bez zastrzezen. ;)

> Czy wszystkie te pliki/programy/foldery maja prawidlowe wielkosci?

A to do wrozki pytanie jest ;)

> Czy cos mozna usunac lub regulowac wielkosc ktoregos
> elementu w ustawieniach lub wlasciwosciach?

Owszem... mozna pokasowac dllcache i i386, wylaczyc przywracanie systemu i
pare innych pierdolek.
Hibernacje akurat bym zostawil. Poczytaj np. tutaj:
http://www.agavk.p9.pl/strony/xp_optymalizacja.php

> Co moge zrobic jeszcze, by miec wiecej miejsca na dysku?

Instaluj programy na dysku D, zamiast w domyslnym C:/program files.
Przenies profil uzytkownika na dysk D, ewentualnie chociaz katalog "moje
dokumenty".
i nie trzymaj smieci na pulpicie.
Wywal pliki tymczasowe po przegladarkach internetowych, jesli
korzystasz z IE to we wlasciwosciach ogranicz mu tez miejsce
na przechowywanie smieci do paru-parunastu MB.

Wreszcie kup karte SD, powiedzmy z 16 GiB i przenies tam swoje pliki.
Teraz nie jest to juz jakies szczegolnie drogie rozwiazanie.

pozdrawiam,
Vituniu